Gå til innhold

Min Octavia RS...

Ranger emnet

Mikael1977

Anbefalte innlegg

Ja dette er helt klart noe jeg må få sjekke opp, men dette er kanskje et dumt spørsmål. Men hva er manifold og hvor finner jeg denne?

/M

Det er så jævli bra at du tør spørre! :D

Grenrør, er det et ord du kjenner?

Denne setningen gir deg også et hint:

"...feel the pipes under the manifold round the dipstick,..."

dipstick = oljepeilepinne (just in case) ;)

Vidar - kverulerende eldre drittunge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 313
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

sjekket men fant ikke noe spennende der...tok vekk dekslene men klarer ikke høre hvor den pyselyden kommer fra :(

Jeg gir snart opp og får Møller til at fikse problemet, selvom alle feriepengene vil bli brukt opp da!

Fikk foresten tid for bytte av tannstang... 29/5 ... kjiipt å vente 2 hele uker. Håper delene kommer kjapt som faen da jeg hater at kjøre buss til jobben!

/Meke

Octavia vRS

http://www.rsklubben.se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekket men fant ikke noe spennende der...tok vekk dekslene men klarer ikke høre hvor den pyselyden kommer fra :(

Jeg gir snart opp og får Møller til at fikse problemet, selvom alle feriepengene vil bli brukt opp da!

Fikk foresten tid for bytte av tannstang... 29/5 ... kjiipt å vente 2 hele uker. Håper delene kommer kjapt som faen da jeg hater at kjøre buss til jobben!

/Meke

Kanskje den lyden er normal på motorer med den koden? Det var jo bare en assosiasjon jeg fikk.

...jeg hater at kjøre buss til jobben!

/Meke

Gidder du virkelig å kjøre egen bil til jobb når du både bor OG jobber i Oslo? :confused: :wonder:

Each to their own.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det ganske enkelt.

Hjemmefra og til jeg er inne på jobben tar det med:

T- bane: 20 min. Koster kr 11.

Bil: 20 min (Kun hvis det er plass å parkere. Hvis ikke må jeg leite, eller vente. Det kan ta alt fra 5 til 30 min.)

Koster kr 175. + slitasje, bensin, olje osv.

Nuff said, som det heter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kolektivt suuuger.... verste som finnes

Jeg tror ikke nødvendigvis kollektivt suger, men det er vel heller hvor man bor og hvor man jobber som passer dårlig i forhold til hverandre.

Uansett, de idiotene som sitter 2 timer i bilkø hver morgen fra Sandvika/Asker e.l. og inn til sentrum er, ja, idioter.

Mens de er på jobb kan de glede seg over at de har omtrent samme greia på vei hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant denne infoen på skodaklubben.com:

jag har bytt dump,n75,tändstift,rengjort gasspjäll,vevhhus vent slang (y formad), skiftat (ej bytt) tändspolare. Men i slutändan va det en slang som läckte (laddtrycks ryck) efter det funkar det kanon.

Det er denne vevhhus vent slang (y formad) som kan være inntessant at se på for meg, men er ikke sikker på hvor jeg finner denne!?

/M

Octavia vRS

http://www.rsklubben.se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er denne vevhhus vent slang (y formad) som kan være inntessant at se på for meg, men er ikke sikker på hvor jeg finner denne!?

/M

Vevhhus må vel være crankcase.

Vent slang må vel være ventilasjonslange.

Da er det eneste jeg kan komme på, de to slangene som er på vei ut av toppen på bildet. (Ikke bry deg om det røde krysset på VVT delen.)

Den øverste kommer fra kammene/ventilene, den nederste kommer fra kranken. Dette er så vidt jeg vet kun ventilasjon fra de to nevnte steder. At dette kan skape turbotrykklekkasje, vet jeg ikke noe om, men i dag kan jeg ikke skjønne at det er mulig.

Vedkommende på skodaklubben.com sier jo: "i slutändan va det en slang som läckte (laddtrycks ryck)".

"vevhhus vent slang" trodde jeg var noe han hadde sett på som mulig problem.

04052008950-1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider