Gå til innhold

Min Octavia RS...

Ranger emnet

Mikael1977

Anbefalte innlegg

• Svar 313
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hehe... Har gjort det og, men det hender den lille caddyn kommer opp i litt fart gitt, sånn inn til byen på morran! Men poenget var at nye dieselbiler går ganske så bra! Spesielt når de drar ut 170 hester av den 2,0 literen! Og med det momentet som er så syns jeg faktisk at disse bilene kan være vel så morsomme som en bensinbil med tilsvarende hester!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... Har gjort det og, men det hender den lille caddyn kommer opp i litt fart gitt, sånn inn til byen på morran! Men poenget var at nye dieselbiler går ganske så bra! Spesielt når de drar ut 170 hester av den 2,0 literen! Og med det momentet som er så syns jeg faktisk at disse bilene kan være vel så morsomme som en bensinbil med tilsvarende hester!

Ja, jeg kverulerte bare. :)

Ja, moment er det som kjennes. Synd det stopper så langt nede på diesel.

Disse A6 og V70'ene, du sier jo ikke noe om hva slags motor de hadde da. :)

Vidar - kverulerende eldre drittunge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, bare å kverulere til krampa tar deg det, liker sånt.. A6 var en 2,0 tdi, altså samme motor som meg, men en tom caddy veier mye mindre da, men han ble jævla sur ihvertfall... V70 var en 2,4 d (ikke D5). Så da har vi statistikken der. Har også dratt fra flere biler ut av lyskryssa i oslo, men gidder ikke å dra den så langt da firmalogoen står med svære signalgule bokstaver på svart bil.. Ikke populært når folk ringer og klager.. Ja, momentet skulle vart litt lenger, men når man først får dieselen opp i gir, så kjenner man at farta kommer.. Så tror nok Mikael får det sinnsykt morro med den nye familieraceren sin...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, bare å kverulere til krampa tar deg det, liker sånt.. A6 var en 2,0 tdi, altså samme motor som meg, men en tom caddy veier mye mindre da, men han ble jævla sur ihvertfall... V70 var en 2,4 d (ikke D5). Så da har vi statistikken der.
Fint!

Så tror nok Mikael får det sinnsykt morro med den nye familieraceren sin...

Vi må da håpe det.

Vidar - kverulerende eldre drittunge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hva skal man si...?

Jeg angrer ikke et sekund at jeg gikk for denne bilen, men det er litt annerledes at kjøre TDI. Må holde et øye på turtellern hele tiden. Kjører ikke så hardt nå i begynnelsen, trenger nesten ikke det da det finnes plenty av krefter helt fra kjellern!

Men én ting jeg lurte på er denne Coming/Leaving home funksjonen.

Var akkurat hos en kamrat som har en Octavia 1,9TDI -06 og på hans bil så lyser blinklysa i sidespeila sammen med frem og baklyktene når man lukker opp bilen. På min lyser kun frem og baklyktene, ikke sidespeila.

Er ikke dette standard på RS?

//M

Octavia vRS

http://www.rsklubben.se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Tror man kan stille alt det der gjennom kjørecomputeren på en eller annen måte, fikla litt med det på en ny A6, men husker ikka hva jeg gjorde. Men du kan jo skumlese den instruksjonsboka som fulgte med bilen, selv om det er mye lektyre...

Ja, man må huske på å ikke dra bilen for langt på turtallet, ihvertfall i starten, men er det noe vits å dra den lenger enn 3500-4000 rpm i det hele tatt? Bare spør siden du har en sånn bil jeg vil ha, og jo mer info jeg kan få, jo bedre er det. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, må nesten krype til korset og lese litt da :(

Trenger ikke gå høyere en 4000 men det jeg mente var at jeg er vant til bensin RS som må herjes med litt mere før kreftene kommer :D

Synes ikke du skal tenke for mye her, bare kjøp deg en RS TDI...sikker på at du ikke vil angre deg i det hele tatt :)

Jeg prøvekjørte ikke engang bilen... jeg var sikker på at det var denne jeg bare skulle ha!!! :D

//M

Octavia vRS

http://www.rsklubben.se

Lenke til kommentar
Del på andre sider