fillern Skrevet Mars 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2008 Hei! Jeg vurderer å gå til anskaffelse av en av disse. Noen som har noen synspunkter om hvilken av disse to som er "best"? Noen som vet forskjellen på motoren i en S8 4.2 og en S4 4.2? Jeg vet at det er 340 hk i S8èn og 280 hk i S4èn. Men hva er forskjellen ellers på disse motorene? Kan vel ikke bare være motorstyringen? Mvh Siter - Skoda diesel 4x4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet Mars 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2008 Hei! Jeg vurderer å gå til anskaffelse av en av disse. Noen som har noen synspunkter om hvilken av disse to som er "best"? Noen som vet forskjellen på motoren i en S8 4.2 og en S4 4.2? Jeg vet at det er 340 hk i S8èn og 280 hk i S4èn. Men hva er forskjellen ellers på disse motorene? Kan vel ikke bare være motorstyringen? Mvh Hadde gått for 5'ern til audi. MASSE deler og kunnskap, relativt billige deler. Prøver i disse dager å få tak i slipesett og regreim til en s4, det er ikke bare bare. Kun regreim koster 1200kr og slipesett har ingen sålangt hatt tilgang på. Styr unna! Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cmist Skrevet Mars 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2008 Anbefaler deg å bruke søkefunksjonen på forumet. Ligger masse lesestoff om begge motorene der. Søk gjerne på vwaudi-club.no også. jeg har prøvd begge og synes selv at 4,2 literen er den med mest skyv... Sammenlignet med en annen 2,2 med 300 hk... Dessuten er 8'er lyden helt sinnsyk når den får litt mer åpent rør ut... Men smaken er som baken... Anbefaler å sjekke priser på deler ol før du bestemmer deg også. Prøv også begge varianter... Siter 1996 Audi A6 2,6 2001 Audi A6 1,9tdi 93 Audi S4 Avant http://www.vwaudi-club.no/?s=car&car=11831 96 Audi A6 2,6 Quattro(X) 85 Audi 90 2,2(X) http://www.vwaudi-club.no/?s=CarProfile&CarID=4720 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cozzie Skrevet Mars 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2008 Har kjørt begge, og min personlige mening dersom du ikke skal ha en ren cruisebil er å gå for 2.2T med manuell. Jeg kjørte V8'n med flyspake (automat), og det er en herlig bil å ligge ned på turtallet med å kjøre. Monterer du en bra chip i 2.2T får du like mye effekt og mer moment enn V8'ern originalt klarer å hoste opp. Bilen går billigere også. V8'ern er ikke gjerrig på bensin for å si det mildt - men når den nesten har dobbel sylinderrekke er det jo ikke så uvanlig ;) På reservedelsfronten er så og si alt billigere til 2.2T i forhold til V8. Større delemarkede her også og mer tuningspotensiele. Hvilken bil som har tøffest lyd skal jeg ikke diskutere :) Siter - 1993 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro - 1992 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro - 1991 Audi 100 C4 2.3E AAR 10v Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet Mars 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2008 Sjekka mer rundt nå. Slipesett: 2300kr Regreim: 1200kr Strammehjul, trenger to stk: 1100kr per stk. Men som sagt over, lyden er nesten verdt pengene i seg selv Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fillern Skrevet Mars 26, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2008 Takker for svar! :-) Er det noen andre som har synspunkter/kunnskap/meninger om/på de forskjellige bilene er det bare og komme med de. :-) Mvh Siter - Skoda diesel 4x4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skjervum Skrevet Mars 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2008 etter min mening skal du gå etter 2.2T, femmern hører hjemme i gamle audier, ikke v8. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
QCJohn Skrevet Februar 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2009 Jeg liker V8'eren best. Enormt skyv. Jeg er litt skeptisk til chippede biler, spesielt når de er 12-14 år gamle. Jeg er klar over at 2,2 turboen har stort potensiale for chipping, men ville ikke kjøpt det brukt. V8 har kreftene klare, det er fullt dreiemoment (400 Nm) i en flat kurve fra 1500 rpm til det røde på turtelleren. Det gjør at de fleste V8'erene i markedet ikke er så hardt kjørt. Du suser forbi det meste på veien på et blunk, og turtelleren ligger for det meste i det lavere registeret. Kjørestilen blir i det daglige nesten som å kjøre med diesel bil, en utnytter dreiemomentet på lave turtall. Forskjellen er selvsagt at de gangene man trenger kreftene er V8'eren klar med fantastisk drag og motorlyd helt opp til 7000 rpm. Da bilene var nye kostet en V8 rundt 1,2 mill, mens en 2,2 kostet rundt 800'. V8'eren var dermed 50 % dyrere da. I dag er prisforskjellen brukt minimal. Utnytt det til din fordel, gå for V8 og automat! Siter 1995 Audi S6 4,2 V8 Avant (siden 1997) 1979 VW Golf GTI (siden 1985) 2003 Audi A4 1,8T Cabriolet 2006 Toyota Landcruiser GX 7 seter (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeLid Skrevet Februar 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2009 http://www.bilforumet.no/100-a6-ur-s4-and-s6-1991-1996/163612-kj-pstips-audi-c4-s4-and-s6-2-2t-and-4-2-v8.html Siter innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.