ovlov86 Skrevet Mars 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2008 Så denne her på biltema, noen som har prøvd den, e.l? Biltema Norge Eller skal jeg heller satse på denne? Biltema Norge Siter [x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX [x] 1995 Honda Accord 2,0iLS [o] 1991 Volvo 740 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K3nt_ Skrevet Mars 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2008 kommer ann på hvor mye du har polert tidligere. Den tohodede er en DA maskin og bedre for nybegynnere, den andre er roterende og bør benyttes av vidrekommende da det er mulig å brenne lakken med den. Jeg har den enhodede men ikke fått testet den enda. Siter Hilsen K3nt_ Mitsubishi-Klubben Norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stian90 Skrevet Mars 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2008 Hvordan pads anbefales til den tohodede maskinen? Har hørt at Sonax skal duge. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ESPN Skrevet Mars 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2008 Ville gaatt for den roterende jeg men. Cyclo Pads er tingen til den med 2 hoder :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audigaudi Skrevet Mars 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2008 Jeg har prøvd begge to og må si at jeg forstår det som at bruken er til to forskjellige ting. Men i utgangspunktet er den store enhodete maskinen kraftig mens den to-hodete gir seg når du legger litt press på den utover maskinens egen tyngde. Mitt tips vil derfor være den første. Jeg har skaffet meg Meguiars pads til den. Den har regulerbar hastighet noe som gjør at du med lav hastighet skal ha problemer med å brenne lakken. Den andre maskinen ser jeg på som en påføringsmaskin da den ikke tåler noe skikkelig arbeid. Merk! Jeg er ikke dreven. Men har begge modellene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest trogha Skrevet Mars 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2008 Så denne her på biltema, noen som har prøvd den, e.l? Biltema Norge Eller skal jeg heller satse på denne? Biltema Norge Har testet begge og de er egentlig helt grei til hobbybruk. DA maskinen er (etter min mening) litt svak til korrigering men fungerer flott til påføring. Den roterende maskinen er (sammenlignet med betraktelig dyrere maskiner) litt tung å jobbe med også synes jeg den er for svak hvis man skal korrigere ordentlig med en kraftig rubbing og f.eks ullpad. Har brukt maskinen på 3-4 biler og mener at det er egentlig en bra maskin til den prisen selv om den er litt svak. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonax Skrevet Mars 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2008 Har tilsvarende til den øverste, og synes den er helt grei egentlig. Har prøvd den på fire forskjellige biler, og den har greit nok med ressurser til at man får gjort jobben. Jeg hadde absolutt ikke noe erfarings før jeg prøvde den, og jeg klarte ikke svi lakken ihvertfall. Resultatene ble jo så som så da jeg verken har invistert i skikkelige pads, eller midler som er tilpasset maskinbruk. Men hvis noen vil anbefale meg pads og midler til "vårpussen" på PM ville jeg vært svært taknemlig da jeg ikke helt forstår alt dette med polish, voks, sealer, clay og alt det der:P Siter Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovlov86 Skrevet Mars 26, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2008 Takk for masse gode svar! :) Jeg endte opp med denne, fra Clas. Kjøpte også med et par sånne Sonax puter. :) Takker igjen. ;) Siter [x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX [x] 1995 Honda Accord 2,0iLS [o] 1991 Volvo 740 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
whiplazh Skrevet Mars 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2008 Den brukte jeg på Audi A4'n som det er tråd om her også. Den var TUNGT og slitsomt å jobbe med. Den duger nesten ikke, og når du legger for mye press på den skriker den som en gris. Og når du vil ha varmegang med den så kan du gi opp, for den gir så si ikke varme! Men for all del, du kan se hva man får til med den. Men det tok meg 11 effektive arbeidstimer (uten pause, venting på tørk etc). Ergo, den egner seg ikke veldig til korrigering, men det er ikke umulig. Og du må kjøpe deg noen finere puter når du skal ta finishen, hvis ikke får du lett hologrammer med de ifra sonax. ;) Scandicshine.no har noen fine finishing puter til denne maskinen. Jeg satte bort denne maskinen etter sist gang, nå er det bare roterende som gjelder i.o.m. at jeg lagde tråden om Audi'n for å vise at det går ann med en billig-maskin! Lykke til! :) Siter Nå - '92 VW Vento VR6 [x] - '90 Audi Coupe Quattro 20v [x] - '90 VW Golf II GTi G60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.