Gå til innhold

Noen som har prøvd denne polermaskinen?

Ranger emnet


ovlov86

Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd begge to og må si at jeg forstår det som at bruken er til to forskjellige ting. Men i utgangspunktet er den store enhodete maskinen kraftig mens den to-hodete gir seg når du legger litt press på den utover maskinens egen tyngde.

 

Mitt tips vil derfor være den første. Jeg har skaffet meg Meguiars pads til den. Den har regulerbar hastighet noe som gjør at du med lav hastighet skal ha problemer med å brenne lakken.

Den andre maskinen ser jeg på som en påføringsmaskin da den ikke tåler noe skikkelig arbeid.

 

Merk! Jeg er ikke dreven. Men har begge modellene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så denne her på biltema, noen som har prøvd den, e.l?

 

Biltema Norge

 

Eller skal jeg heller satse på denne?

 

Biltema Norge

 

Har testet begge og de er egentlig helt grei til hobbybruk.

 

DA maskinen er (etter min mening) litt svak til korrigering men fungerer flott til påføring.

 

Den roterende maskinen er (sammenlignet med betraktelig dyrere maskiner) litt tung å jobbe med også synes jeg den er for svak hvis man skal korrigere ordentlig med en kraftig rubbing og f.eks ullpad. Har brukt maskinen på 3-4 biler og mener at det er egentlig en bra maskin til den prisen selv om den er litt svak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tilsvarende til den øverste, og synes den er helt grei egentlig. Har prøvd den på fire forskjellige biler, og den har greit nok med ressurser til at man får gjort jobben. Jeg hadde absolutt ikke noe erfarings før jeg prøvde den, og jeg klarte ikke svi lakken ihvertfall.

Resultatene ble jo så som så da jeg verken har invistert i skikkelige pads, eller midler som er tilpasset maskinbruk.

Men hvis noen vil anbefale meg pads og midler til "vårpussen" på PM ville jeg vært svært taknemlig da jeg ikke helt forstår alt dette med polish, voks, sealer, clay og alt det der:P

Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil

Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den brukte jeg på Audi A4'n som det er tråd om her også. Den var TUNGT og slitsomt å jobbe med. Den duger nesten ikke, og når du legger for mye press på den skriker den som en gris. Og når du vil ha varmegang med den så kan du gi opp, for den gir så si ikke varme! Men for all del, du kan se hva man får til med den. Men det tok meg 11 effektive arbeidstimer (uten pause, venting på tørk etc).

 

Ergo, den egner seg ikke veldig til korrigering, men det er ikke umulig. Og du må kjøpe deg noen finere puter når du skal ta finishen, hvis ikke får du lett hologrammer med de ifra sonax. ;) Scandicshine.no har noen fine finishing puter til denne maskinen.

 

Jeg satte bort denne maskinen etter sist gang, nå er det bare roterende som gjelder i.o.m. at jeg lagde tråden om Audi'n for å vise at det går ann med en billig-maskin! Lykke til! :)

Nå - '92 VW Vento VR6

[x] - '90 Audi Coupe Quattro 20v

[x] - '90 VW Golf II GTi G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår