Gå til innhold

Honda prelude tester / kvalitet?

Ranger emnet

vagen

Anbefalte innlegg

Noen som har noen linker til bruktbiltest av Honda prelude 1992-1996 modell?

Og, noen med erfaring selv med disse bilene? Har erfaring fra toyota celica & carina e, og må si at ryktet "japsebiler" har fått seg stemmer for toyota ivertfall: veldig lite problem, og når det først er noe så er det stort sett bare noe veldig lett & ikke så dyrt å fikse.

Men...honda prelude? anyone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Prelude og er SUPER fornøyd med bilen. Det ENESTE jeg har å utsette på den er at det er framhjulstrekk... og det passer litt dårlig inn i drifting planene mine... :)

Eller kan jeg fortelle at 2.3 literen som sitter Prelude er den samme som sitter/satt i Accord 2.3. Denne motoren er kjent for å gå utrolig langt. En jeg kjenner som har jobbet med Honda i mange år sa han hadde sett MANGE Accorder som har gått 300-400 tusen. Han har selvfølgelig ikke sett mange Prelude 2.3 som har gått det...siden det er er temmelig skjelden bil i Norge.

-Kenneth

Drift Happens! No guts no glory!

http://www.kennethgroth.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilene er jo ikke gamle nok til å ha fått slike kilometerstander på bilene enda, men jeg har god tro på at Prelude er en meget sikker bil...

Sugemotorer pleier jo å være litt tryggere/billigere i vedlikehold enn turbomatede varianter, og Preluden er jo ganske sterk med en ganske lav vekt...

Drifting blir det jo ikke, men akselerasjon og nice looks har den iallefall...

Go for it! ;)

Mvh,

Eric/S-2000

-----------------

LOTUS driver

*signatur redigert pga regelbrudd*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har eid en 93 2,3 4ws:

+ Fine kjøregenskaper, hverken overstyrt eller understyrt

+ Meget dravillig motor

+ Alt elektrisk er standard (vindu, speil, takluke, cruise)

+ I mine øyne nydelig design

+ Alldeles N-Y-D-E-L-I-G "cockpit"! Alt føles naturlig plassert!

- Mye tyngre enn den ser ut, 1350 kg -> høyt forbruk 1.0++

- Ruster like mye som alle andre Hondaer

= Anbefalt!

Glemte denne:

+++ Hondakvalitet!!! :D

Og denne:

- Mye støy, dårlig isolert

- 99 530dat

- 05 AC F7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by vagen

Takker for tilbakemeldinger. Hvordan er dele prisene hos honda? Og service'n? er det noe gøy å levere til til verksted, eller hvordan er honda på det området?

Honda (i Tromsø, iallefall) vet å ta seg betalt! Skulle høre pris på å bytte 2 stakkars bruforinger bak på gamlebilen min; cirka 2500 i arbeid pluss deler (600,-) skulle de ha for det. "Jaha" tenkte jeg, og gikk derifra etter å ha bestilt foringene.

Dagene gikk, og foringene kom, og jeg bytta dem på en times tid ute i garasjen til en kamerat, heftet rett over en time på det. 2500,- spart der, iallefall.

Honda har litt dyre deler, men til forskjell fra andre biler bytter man ikke deler så ofte! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske gromme biler av utseende.. en av de beste stylingprosjekta syns jeg. av japsebil ihvertfall. Men dessverre er det mye billigdritt innimellom som ikke syns.. plastklips overalt det liker vi ikke.

Vi hadde en prelude ståendes en gang, den sto med panseret oppe en del timer, når vi skulle lukke det hadde panseret blitt skeivt av sin egen vekt. så vi møtte bøye å bryte å tilopasse det helt på nyt.. hahaha... søppel.

men ellers flott bil og sikkert driftsikkert som en toyota.

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by momo

Ganske gromme biler av utseende.. en av de beste stylingprosjekta syns jeg. av japsebil ihvertfall. Men dessverre er det mye billigdritt innimellom som ikke syns.. plastklips overalt det liker vi ikke.

Vi hadde en prelude ståendes en gang, den sto med panseret oppe en del timer, når vi skulle lukke det hadde panseret blitt skeivt av sin egen vekt. så vi møtte bøye å bryte å tilopasse det helt på nyt.. hahaha... søppel.

men ellers flott bil og sikkert driftsikkert som en toyota.

eehh... tettis....

skeivt av sin egen vekt... panseret på bilen min har vært oppe engang i to uker i garasje... ikke skeivt....

og det er ikke så driftsikkert som en toyota...

*Edited by moderator*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by etg101

eehh... tettis....

skeivt av sin egen vekt... panseret på bilen min har vært oppe engang i to uker i garasje... ikke skeivt....

Du har kanskje lagt merke til at panseret er veeldig stort.. og tungt? så ja det kan skje det. Og det syns jeg er slurvete og dårlig av Honda. Det er liksom sånt som ikke skal skje

:rolleyes:

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by momo

Du har kanskje lagt merke til at panseret er veeldig stort.. og tungt? så ja det kan skje det. Og det syns jeg er slurvete og dårlig av Honda. Det er liksom sånt som ikke skal skje

:rolleyes:

Utrolig tåpelig eksempel. Panseret er jo ikke laget for å stå ÅPENT. Det skal være lukket.

-Kenneth

Drift Happens! No guts no glory!

http://www.kennethgroth.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider