Gå til innhold

Gjenkjenning

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Vet jeg er litt "rookie" på dette forumet, men hadde vært dritkult hvis jeg f.eks. hadde vært ute å kjørt, og hadde sett en bil som jeg mistenkte for å være fra forumet. Er så heldig at mutters driver et skiltverksted, og hun har mulighet til å lage alle slags klistremerker t.o.m. små og diskrete. Hadde det ikke vært tøft med små http://www.bilforumet.net klistremerker i hjørnet av bakruta eller noe i den duren! Vet at dette er noe jeg bør ta opp med Håkan A. og han andre, men det er kult å høre folks reaksjoner på det! Er helt sikker på at jeg kunne fått mutters til å trykke opp ca 500 slike merker helt gratis. Utdeling kan vel gjøres via en eller annen bensinstasjon eller pr. post hvis det er nødvendig (mottager betaler porto ved å sende et brev med frimerker i)

Jeg synes dette kunne vært litt kult, men er hypp på å høre folks reaksjoner på det!

 

kiddie

Jokke

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

hepps du!

 

Dette høres jo bra ut! Vi har logon til behandling for vektorisering nå til bruk på trykk på t shirts. Skulle fått svar på mandag men det har ikke kommet noe enda.

 

Vi kan jo også lage en ny, om ikke logo men heller url http://www.bilforumet.net til å ha som klistremerke. Problemet med logon nå er at vi ikke har fonten lenger :( Men om vi lager en ny så har vi jo det :)

 

Du kan jo høre med moren din om de trenger at logon skal være vektorisert? Og kansje hun kan trykke opp A3 plakater for redusert pris for oss? :D :D

 

Hva med skiltplater på bilene? Slike 'holdere', veit du om det er noe hun kan skaffe?

 

 

PS: Har jeg sett bilen din på Høybråten?

Bilforumet.no

Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by marius

hepps du!

 

Dette høres jo bra ut! Vi har logon til behandling for vektorisering nå til bruk på trykk på t shirts. Skulle fått svar på mandag men det har ikke kommet noe enda.

 

Vi kan jo også lage en ny, om ikke logo men heller url http://www.bilforumet.net til å ha som klistremerke. Problemet med logon nå er at vi ikke har fonten lenger :( Men om vi lager en ny så har vi jo det :)

 

Du kan jo høre med moren din om de trenger at logon skal være vektorisert? Og kansje hun kan trykke opp A3 plakater for redusert pris for oss? :D :D

 

Hva med skiltplater på bilene? Slike 'holdere', veit du om det er noe hun kan skaffe?

 

PS: Har jeg sett bilen din på Høybråten?

 

Vet ikke hvorfor jeg havnet på linksiden men... Kanskje jeg bare loka litt!

 

 

Hun trenger ikke å få logoen i vektor, da hun kan ordne det selv (hadde kanskje vært en fordel om hun hadde fått det)

Men er det "flerfarget grafikk" i logoen? Husk at jo mindre merket skal være, jo dårligere ser oppløsningen ut, det beste hadde nesten bare vært å brukt f.eks. svart og hvitt (det blir tydeligst) Jeg snakker om klistremerker på størrelse med en 10pakning sigg her altså. Hadde blitt litt dyrt for henne å trykke mange merker som er større enn det! (gratis)

 

A3 plakater kan hun desverre ikke trykke, Hun lager kun skilt og dekor, men t-shirts er det godt mulig hun kan gi bedre pris på. Plakater er noe vi gjør her hvor jeg jobber (aner ikke priser) http://www.falch.no Hvis det er interresant, si ifra så skal jeg sette deg i kontakt med en selger her...

 

Tror ikke du har sett bilen min på Høybråten, den holder til i Bærum... Men jeg jobber på Grorud, og kjører hver dag. Store sjanser for å se meg på ring 3 og E-18. Har heller ikke vært på skilter i Norge i mer enn ca. 3 mnd.

 

Kan du forklare det med skiltplater litt nærmere????

 

 

 

Jokke

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by joaols

 

Vet ikke hvorfor jeg havnet på linksiden men... Kanskje jeg bare loka litt!

 

 

Hun trenger ikke å få logoen i vektor, da hun kan ordne det selv (hadde kanskje vært en fordel om hun hadde fått det)

Men er det "flerfarget grafikk" i logoen? Husk at jo mindre merket skal være, jo dårligere ser oppløsningen ut, det beste hadde nesten bare vært å brukt f.eks. svart og hvitt (det blir tydeligst) Jeg snakker om klistremerker på størrelse med en 10pakning sigg her altså. Hadde blitt litt dyrt for henne å trykke mange merker som er større enn det! (gratis)

 

A3 plakater kan hun desverre ikke trykke, Hun lager kun skilt og dekor, men t-shirts er det godt mulig hun kan gi bedre pris på. Plakater er noe vi gjør her hvor jeg jobber (aner ikke priser) http://www.falch.no Hvis det er interresant, si ifra så skal jeg sette deg i kontakt med en selger her...

 

Tror ikke du har sett bilen min på Høybråten, den holder til i Bærum... Men jeg jobber på Grorud, og kjører hver dag. Store sjanser for å se meg på ring 3 og E-18. Har heller ikke vært på skilter i Norge i mer enn ca. 3 mnd.

 

Kan du forklare det med skiltplater litt nærmere????

 

 

Hepps!

 

Jeg kan lage logon som vi har nå i sølv/grå? Det vil vel kansje gjøre det penere? En blå logo passer vel sjelden på alle farger?

 

zatzy_regplatshallare.jpg <--- Skiltholder :D

Bilforumet.no

Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skjønner jeg selvfølgelig hva du mener! Er nok mulig å få til, men tror nok det er billigere å kjøpe inn skiltholderene, og heller få laget dekor på dem, det skal ikke være noe som helst problem... Enig i at fargen på logoen bør være lys, den vil da passe på mørke biler, og i alle vinduer. Men du er nødt til å få med deg en liten detalj... Hvis vi velger å bruke folie, så fungerer det slik at man tar en stor rull med folie, og skjærer ut bokstavene og monterer dem sammen (ja det blir helt rett og fint)

Da vil man ha bilens/vinduets farge som bakgrunn i merket. Men det som er problemet med folie, er flere farger, og grafikk (f.eks. 2 farger som fader inn i hverandre som stripen under logoen i forumet som er hvitt til blått) Det vil man ikke få til med folie, og kun 2 farger vil være ganske avansert og tidskrevende å sette sammen da man må gjøre dette for hånd!

Hvis man derimot velger trykte klistremerker vil grafikk være såre enkelt t.o.m. bilder av ting osv (kanskje ikke på så små merker som tidligere nevt) Men der vil bakgrunnen i klistremerket være den fargen på folien som merket er trykket på. Og disse vil man ikke få skjært ut bokstavene av på samme måte (håper du skjønner hva jeg mener her)

Uansett vil det enkleste og billigste for moren min være å lage hele ark med masse fire-kantete merker med trykk på... Passer det til ideén din?

Jokke

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by joaols

Nå skjønner jeg selvfølgelig hva du mener! Er nok mulig å få til, men tror nok det er billigere å kjøpe inn skiltholderene, og heller få laget dekor på dem, det skal ikke være noe som helst problem... Enig i at fargen på logoen bør være lys, den vil da passe på mørke biler, og i alle vinduer. Men du er nødt til å få med deg en liten detalj... Hvis vi velger å bruke folie, så fungerer det slik at man tar en stor rull med folie, og skjærer ut bokstavene og monterer dem sammen (ja det blir helt rett og fint)

Da vil man ha bilens/vinduets farge som bakgrunn i merket. Men det som er problemet med folie, er flere farger, og grafikk (f.eks. 2 farger som fader inn i hverandre som stripen under logoen i forumet som er hvitt til blått) Det vil man ikke få til med folie, og kun 2 farger vil være ganske avansert og tidskrevende å sette sammen da man må gjøre dette for hånd!

Hvis man derimot velger trykte klistremerker vil grafikk være såre enkelt t.o.m. bilder av ting osv (kanskje ikke på så små merker som tidligere nevt) Men der vil bakgrunnen i klistremerket være den fargen på folien som merket er trykket på. Og disse vil man ikke få skjært ut bokstavene av på samme måte (håper du skjønner hva jeg mener her)

Uansett vil det enkleste og billigste for moren min være å lage hele ark med masse fire-kantete merker med trykk på... Passer det til ideén din?

 

Hepps!

Jeg er godt kjent med problemet og har sliti med dette før angående profilerings artikler.

 

Personlig liker jeg folie på bilen. Og ikke trykte merker, ville ikke hatt bilforumet.net klistremerke med hvit bakrunn på bilen min værtfall. Værtfall ikke permanent.

 

Men klistremerker kan jo brukes til andre ting?

Bilforumet.no

Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by henningl

Utskjært folie ser tusen ganger bedre ut enn klistremerke ihvertfall. Det som passer flest biler er koks-grå-metallic til lyse biler og sølvmetallic til mørke / mellomtone biler.

 

Enig med deg der ja, men det er en del plukkejobb for å få bort det overflødige... alt rundt bokstaver og rundingen i B'en og E'en også videre. Venter på forslag fra marius, og så får vi se hva som skjer

Jokke

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by marius

Og kansje hun kan trykke opp A3 plakater for redusert pris for oss? :D :D

 

 

Sto nå ute å tok en sigg med noen kollegaer spurte om dette med reklameplakatene i A3, og han ene mente det ville koste ca 4-4500kr å trykke 2000 ex. i farger....

Jokke

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by joaols

 

Enig med deg der ja, men det er en del plukkejobb for å få bort det overflødige... alt rundt bokstaver og rundingen i B'en og E'en også videre. Venter på forslag fra marius, og så får vi se hva som skjer

 

Jeg kan lett fjerne det med mine PS skills :D Men håndterer de transparanger gif bilder feks? Eller må de ha en bakrunn uansett?

Bilforumet.no

Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by marius

 

Jeg kan lett fjerne det med mine PS skills :D Men håndterer de transparanger gif bilder feks? Eller må de ha en bakrunn uansett?

 

Hmm... er ikke helt sikker på om vi fortår hverandre helt her... Plukkejobben er noe som man må gjøre etter man har skjært det ut... Man legger et utprint av logoen på et tegnebrett og punkter opp skjærelinjer (digitalisering). så bearbeides disse linjene, så er det bare tut og kjør, men på klistremerkedelene er det bare å trykke jpg'er osv

Jokke

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by joaols

 

Hmm... er ikke helt sikker på om vi fortår hverandre helt her... Plukkejobben er noe som man må gjøre etter man har skjært det ut... Man legger et utprint av logoen på et tegnebrett og punkter opp skjærelinjer (digitalisring). så bearbeides disse linjene, så er det bare tut og kjør, men på klistremerkedelene er det bare å trykke jpg'er osv

 

Hepps igjen!!

 

Ja jeg skjønner..! Kan du høre om hun hadde fått logon vektorisert? Og til vilken pris? Tenker på trykking.. digital trykk eller hva dette kalles :D

Bilforumet.no

Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår