Gå til innhold

Teste Golf V 2,0 TDI 4-Motion på sørlandet

Ranger emnet

Precious

Anbefalte innlegg

Hei på dere alle sammen som gidder å lese denne tråden.

Jeg går rundt å vurderer å bytte bil til en Golf V med 2,0 TDI (140hk) og 4-Motion. Syns ikke TSI, fwd og ESP gjorde susen på vinterføret akkurat, også er det kjedelig å kjøre på grevling på vintern.

Så jeg lurer litt på om noen har eller kjenner en som har eller vet om en bilforretning på Sørlandet som har en slik golf jeg kan teste?

Jeg har sjekket med Gumpens Auto Vest og de har bare en Golf V 2,0 TDI uten 4-motion, dog skal jeg teste den kl.12 idag.

Veldig usikker på om 2,0 TDI er noe gøy å kjøre, men fordelen er jo at den enkelt og greit kan chippes imotsettning til 140hk TSI motoren jeg kjører nå.

mvh

Roy

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var å fikk testet en 2,0l TDI på Gumpens Auto i dag, og uten å ha testet moroa med 4-Motion så er jeg ikke interessert i å bytte. Kanskje om jeg for chippa den til 170hk/400nm, men da gjenstår det å teste 4-Motion.

Skal oppom imårra å teste en Tiguan med 2,0l TDI og 4-Motion, men kan ikke sammenlignes helt da Tiguan er endel større enn Golf.

Hardstyler: Takk for tilbudet, for du henda i en 4-Motion så bare si ifra. Kanskje den er interessant nok til at jeg vurderer å kjøpe den.

AJ82: Takker, ska ta en tlf til de å høre.

EDIT: Snakket med firma som har den bilen AJ82 linka til, og jeg skal få prøvekjøre den imårra. Håper det fremdeles er litt snø å kjøre på.

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Kan anbefale 2,0TDI med chip på det sterkeste :) "Drag nok" over hele fjøla, og snittforbruk på rundt 0,5 på langkjøring. 3dje gir drar fra 30km/t, 4. gir drar fra 40km/t 5. gir fra 50km/t og 6. gir fra 60km/t :)

Men klart, på snø er den jo like håpløst kjedelig som tilsvarende bensin.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider