Gå til innhold

TKO600 kløtsjpedal m.m

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Det er likefør jeg bestiller en TKO 600 kasse til min C1500 pickup. Har en Th700 automat nå.Dollarkursen gjør det meget fristende nå.

 

Mitt problem (det som jeg ikke skjønner noe av nå) er pedalen til kløtsjen, er det noen som har erfarenheter her? Alle gode råd motas med størst muelige takknemlighet :-)

 

Crossmember ser ut til å hva løst, kardangen likeså (tror jeg) men kløtsjen, hvordan montere pedal, hva for pedal (gulv , hengende eller i torpedoveggen)......hydralikksakene og tilkoblingen til kløtsjen...her er det mange spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis disse bilene har vært levert med manuell kasse bør du prøve å få tak i et pedaloppheng fra en slik bil. Det vil sannsynslgivis være nesten "bolt on".

 

Hvis ikke må du få tak i et pedalsett fra en annen bil (f.eks en Camaro eller Corvette fra 80-90 tallet)og bygge om dette slik at det passer din bil.

Sjekk at du kjøper pedalsett fra en bil med samme type clutch. Push/pull type hydraulisk/mekanisk.

 

Hør evt med Tremec. Kanskje har de pedalsett?

Eller hva med å browse litt rudnt på Chevy Pickup forum'er? Det fines sikkert flereav de.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser umiddelbart ut som om mange av treffene er i Canada. Kanskje GMC leverte mer manuelle kasser på de enn Chevrolet?

 

TKO kassen lages av Tremec som også lager T56 kassene. Sistnevnte kasse passer rett på en CSB når kassen kommer fra en LT1 motor, men clutchen er pull type i motsetning til de gamle 4 trinns Munchie kassene som stod på tidligere, manuell utstyrte biler fra Chevrolet.

 

TKO kassene er jo laget for å være "retrofit bolt on". så det er godt mulig de passer samme clutch huset som Munchie kassene, men hvordan blir dette med clutchoverføringen? Har ikke Munichie kassene mekanisk clutchoverføring? Den blir svært tung og bør i så fall bygges om til hydraulisk.

 

Det er mye hvisomatte om og men her og jeg har som dere ser heller ikke så veldig peilig. Ingenting av dette er nok særlig vanskelige greier. Informasjonen ligger der ut et sted. Det er bare å finne den. Det er nettopp dette jeg mener med å gjøre hjemmeleksen før man kjøper.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg HAR prøvd å få tak på en kløtsjpedal fra en C1500 (eller lignende) jeg har tråder både her og der. Bare for å si det, man finner ikke alt på e-bay.

 

Jeg må natuligtvis kjøpe hele systemet, det inkluderer også clutchuset.

 

Clutchen var(er) hydralisk på orginale manuellekasser i denne typ og årgang bil, det er en "push" type. LMC truck har alt dette men ikke selve pedalsettet :-). Jeg tror løsningen blir å lage dette selv å da bruke bremspedalfestet. Når det er sagt er det meget viktig at overføringen fra pedal til mastersylinder er i riktig vinkel og her hade nokk et orginalt pedastell hjelpt noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja som dere er litt inne på finns det 3 typer overføring: Stag, wire, å hydraulisk. I denne rekkefølgen er åsså pris å kvalitet. Så stag er ikke å anbefale.

 

Wire er vel det enkleste, men er ikke like stabilt å bra å betjene som hydr.

 

Selv om det kan være vanskelig å få tak i, ville nok pedalsett fra en manuell utgave av samme bil vært helt klart det letteste, uansett om du går for wire eller hydr.

 

Evt om det kan finnes fra en GM personbil, G-body osv, som kan modifiseres(hva med fra en Van?).

 

Du kjøper et komplett kit, høres det ut som?

 

Hvem kommer du til å handle fra?

No subsitute for cubic inches !

Prosjekttråd :Granada 351RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer nokk å handle av Classic Motorsports Group, formerly Classic Chevy 5-Speed Tremec Tranmissions for Chevys

 

Jeg har ring å snakket med flere leverandører som Keisler. Den eneste som kunde svare på noesomhelst var classicchevy5speed, han gav meg klare og tydelige svar på alle mine spørsmål. Hjemmesiden er veldig fin med mange videor som er meget bra.

 

Jeg sende e-poster til en 3-4, men ingen svarte så derfor ringte jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat. Jeg maila åsså til dem, fikk ikke svar der. Men kankjse ikke så rart da jeg forespørte om kit til Ford, hehe.

 

Å Keisler svarte heller ikke meg.

 

Så jeg bestillte fra Bruce, som har dette firmaet:

 

Modern Driveline - T5 / TREMEC TKO Transmission Conversion - Swap your Ford Mustang, Falcon, Cobra, Hotrod into Overdrive! Performance Parts

 

Var jo ikke så værst priser på de kita du refererte til.

Åssn var fraktpriser?

 

Jeg oppgraderte cluthcen til kevlar, å hele pakka kom på $3800(men dette er dog uten travers å mellomaksel, da dette blir spesial uansett), å han sendte fraktfritt innen USA. Så bruker jeg bare Jetcarrier til Norge.

No subsitute for cubic inches !

Prosjekttråd :Granada 351RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår