Gå til innhold

ripe i døren etter å ha stått parkert

Ranger emnet

smartman

Anbefalte innlegg

Har fått ei lita ripe ca 1-2kvadratcentimeter stor.

Antar den har kommet etter at eg stod parkert ved eit alpintanlegg en dag eller utenfor lokale butikk.

HAr full-kasko forikring men eigenandel på 8000meine eg det var.

DÅ må eg vel betale heile reparasjonen sjølv. koster vel ca 8000,- for å reparere ei dør. Er ikkje bulk, berre riper, men fargen er blå perlemor-metallic.

Svarer det å melde noke slikt til forsikringselskap?? taper eg bonus? er jo ikkje min feil at dette har skjedd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt att skaden bør være på 25-30000 før det lønner seg å bruke kasko'en. Hvis du legger sammen egenandelen, bonustap som du drar med deg over flere år, nærmer du deg dette beløpet.

Men i dette tilfellet er det vel ingen tvil, her bør du koste dette selv. Lakking av en dør er vel ikke mer enn 3-5000.

[ ] -88 Volvo 780 Bertone V8

[X] -86 Volvo 245 GLT V8

[X] -76 Porsche 911 Targa

[X] -69 Plymouth GTX cab

[X] -73 Volvo 164E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt att skaden bør være på 25-30000 før det lønner seg å bruke kasko'en. Hvis du legger sammen egenandelen, bonustap som du drar med deg over flere år, nærmer du deg dette beløpet.

Men i dette tilfellet er det vel ingen tvil, her bør du koste dette selv. Lakking av en dør er vel ikke mer enn 3-5000.

lakkering av ei dør kan fort bli mer enn 5000 om man kjører det via forsikringsselskap. :)

Billakkerer og oppretter.

For mange doninger til å ramse de opp her.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

perlemor er ganske vanlig i bilfarger så det er ikke noe dyrere... du vil muligens kunne se glansforskjell om du da ikke har polert bilen på en stund, men fargeforskjell vil ikke forekomme om lakkereren kan jobben sin :)

ser jeg så litt feil nr jeg så på hvor du bor. Selbu er like utenfor Trondheim.

Billakkerer og oppretter.

For mange doninger til å ramse de opp her.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider