Gå til innhold

Fra vanlig 1.6 til xr3i, hjelp.


Snutta

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Da er det så at min vanlige 1.6l motor har gått til he****tte. Den lekker ojle som pokker på toppen. Da sitter jeg med dagens dilemma, så jeg kommer hit og spør om hjelp. Jeg har en Xr3i motor stående, men jeg har ikke skilter på bilen enda. Og jeg har veldig store planer om å få det. Hvis jeg skal sette inn en Xr3i motor, hva må jeg gjøre? og hvilke avgifter må jeg betale. Dette er foresten en 87mod det er snakk om. Jeg har selvfølgelig tenkt til å bytte / oppgradere bremsene mine. Hva mer må jeg gjøre? Og/Eller betale?

 

Takk for alle svar...!

Mvh Frustrert 17åring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det Innsprøytning i den som står i orginalt? Hvis det er det, så er det ikke noe forskjell utvendig på motorene, så bare å hive den oppi å reise på EU-kontrol. Ingen som ser det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  RekordE2 skrev:
må vel registrere den om til Xr3i da... Tror ikke det koster stort.

Også Xr3i bremser da:)

tror ikke det er mere da

 

Holder det ikke med vanlig ventilerte bremser altså?

For der hvor jeg skal kjøpe står det opp merker under ventilerte bremser: 1.6cvh og xr3i.

 

  Sitat
Er det innsprøytning...

 

Det tror jeg ikke, er en vanlig 1.6l cvh, stopp meg hvis jeg tar feil, men tror ikke det. Ble nå usikker. er somsagt en 87mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

bremsene framme meine eg e lik på alle escort mk 4 utenom rs-turbo. og bak bremsene er d 2 forsjellige typer.xr3i en har store bremser bak og noen av dei vanlige o kom m større bremser så du kan være heldig.ledningsnette må byttes i hele motoren og i dasjbordet. har gjort dette en gang tidligere sjøl.skjøta da ledningene v/venstre fram dør, eneste ledningen som måtte legges opp ekstra var til bensin pumpa!jeg bytta bare motor,girkasse,forstilling,bensintank,innstrumentene ,og lednigsnett.hadde store bremser bak. håper dette hjalp deg litt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  escortrwdist skrev:
bremsene framme meine eg e lik på alle escort mk 4 utenom rs-turbo. og bak bremsene er d 2 forsjellige typer.xr3i en har store bremser bak og noen av dei vanlige o kom m større bremser så du kan være heldig.ledningsnette må byttes i hele motoren og i dasjbordet. har gjort dette en gang tidligere sjøl.skjøta da ledningene v/venstre fram dør, eneste ledningen som måtte legges opp ekstra var til bensin pumpa!jeg bytta bare motor,girkasse,forstilling,bensintank,innstrumentene ,og lednigsnett.hadde store bremser bak. håper dette hjalp deg litt

 

Og da fikk du den godkjent med skilter på?

Eller godkjente du den først og deretter bytta over?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår