Gå til innhold

Volvo 264

Ranger emnet

Thomasaj240

Anbefalte innlegg

Hei! Noen som vet hvor mange Volvo 264 som eksister i landet her? å va man kan få for en strøken orginal ? Å hvis noen har bilder så er det bare å slenge ut ^^ På forhånd takk:)

2000 Audi A4 1.9TDI

1984 Volvo 240 bruksbil:P

1964 Volvo Amzazon *prosjekt*http://www.bilforumet.no/120/223113-volvo-amazon-64-mod.html

1987 Volvo 740

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappa hadde en USA-modell av 80mod 264 GLE mener jeg den het.. b27/b28 v6 og greier.. _ALT_ av utstyr som elvindu *4, sentrallås, EL-speil, el-takluke, nivåregulering bak med kompressor og det hele, servo, AC, setevarmere *2, USA-lykter av typen uten pærer.. Med andre ord, det meste.. :p

Vi kondemnerte bilen i 98 ellernoe.. Solgte den da for 20k..

Noen bilder slik den var etter krasjen:

Bilde004.jpg

Bilde003.jpg

Bilde002.jpg

Bilen går vel nå oppe i brøstadbotn... UTEN alt ekstra utstyr og med en b230a motor..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte min for 10000,- i 2001. Det var taksten fra volvo.

Hadde skilt på den i et halvt år og siden stod den inne til lagring. Solgte den for samme sum for 2 år siden til en som skulle samle på den. Men nå er den til salgs igjen

Jeg prøvde å få mer men det var rett og slett ingen som ville gi mer.

Bilen ser veldig fin ut, men det er på kvelden og på bilder. Men den må lakkes om, mye småbobler på taket. Lekker rundt frontruta. Det har vært sveisa rust for 20-30000 på den men er noe som er på vei tilbake. Bruker ca 1,8 på mila.

Men han får nok ikke dette for den hvis ikke han er utrolig heldig.FINN bil - Norges største bilmarked. Søk etter biler, motorsykler eller bildeler.

142T5 prosjekt

242 2,5LT 5er.

http://www.sportsbillosjen.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. 10.000kr i 2001 var jo billig..

Uansett, den pappa hadde var feilsendt til norge. Skulle egentlig til belgia ellernoe.. Var kun 4stk i hele norge av den typen der.. Pappa ga 120.000kr for bilen i 84-86...

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen tall, men alt tyder på at de er sjeldne. De var vel aldri videre vanlige i Norge, og pga en motortype som er uten sammenligning mye mer kranglete enn rødblokkfireren er nok mange av dem også skrotet "før tiden", eller i en del tilfeller ombygd med mindre (rødblokk) eller større motor (V8).

Pga motortypen er den typiske Volvomekkeren lite entusiastisk innstilt til modellen i det hele tatt, evt svært lite innstilt på å bevare den i original stand.

Alt i alt kan man anta at både tilbudet og markedet er begrenset, men det er vel etter hvert en del som kan tenkes å være interessert i originale eksemplarer av halvgamle Volvoer, og særlig av mer sjeldne versjoner som 264. For meg personlig er det lite aktuelt i min nåværende situasjon å drive med bilsamling, men kanskje litt etter hvert... Jeg kunne i prinsippet være interessert i en strøken 264, og jeg antar at 50000 eller noe slikt kunne være en akseptabel pris for helt rett bil.

Stasjonsvognen 265 er forresten også et tips, for den skal i dag visstnok være enda mer sjelden enn 262C.

93/94 240SE st.v. aut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, kommer vel helt an på kjøperen. En som er interessert i en original bil, kunne jo tenkes å være interessert i historikken også. Men jeg tviler på at det er noen "gullgruve" - det finnes nok ganske mange biler av forskjellige slag i Norges land som har begynt hos den familien.

93/94 240SE st.v. aut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider