Gå til innhold

Anlegg i Volvo S40 97 modell

Ranger emnet

Krissit

Anbefalte innlegg

Vurderer å bytte alt av høytalere i min volvo s40 97 modell.

De tosom sitter i dashbordet er 4", de som sitter i dørene er 5,25". Det samme tror jeg de 2 bak er. Spiller for det meste rock og metall. Trenger jeg en forsterker på dette? Har en Pioneer DEH-P6900IB spiller, den har 3 utganger. Må jeg da evt ha 2 forsterkere hvis jeg vil kunne "fade ned" lyden fremme eller bak iforhold til hverandre?

Har ikke peiling når det gjelder høytalere og forsterkere.

Ang pris så veit jeg ikke helt hva noe sånt koster men 4-5 tusen? Er det nok for noe som ikke er søppel?

Ble kanskje litt rotete, men skal prøve å forklare som best jeg kan hvis det er noen uklarheter :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville prioritert lyden fremme i bilen først og fremst iallefall, og evt. kjøpt bare noen "greie" coaxiale høytallere og montert bak og satt de på spilleren.

Du _MÅ_ ikke ha 2 forsterkere for og fade lyden nei, f.eks så kan høytallerne bak stå på spilleren, og kun front-sett på forsterker, da har du mulighet til og fade frem/bak, eller du kan ha en 4-kanals forsterker, 2-kanaler til front, og 2-kanaler til bak, da kan du fade, men hvis du kobler alt på 2 kanaler på en forsterker da kan du ikke fade

Her er iallefall ett 3-veis oppsett som spiller utrolig bra, klart og tydelig :)

Hertz HV 130

Hertz HV 100

Hertz HT 20

Hertz 3W.20

dynaBel BF1502

Do-It-Yourself - DIYstash

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er iallefall ett 3-veis oppsett som spiller utrolig bra, klart og tydelig

Har du testet dette codegen?

Det er egentlig 3 andre midtbasser som skal tilkobles dette filteret. (kan sikkert tilkoble Hertz HV 130 og det vil fungere bra)

MEN, dette filteret er for 2 midtbasser på kvar side

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider