shift850 Skrevet Mars 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2008 Hei. Har kjøpt meg en 1996 Volvo 850 GLT 2.5 20V. Ønsker å kommunisere med bilen for å lese av feilkoder o.l. Ser det er en OBD-2 kontakt i bilen, foran girstanga. Har lest litt på nettet og funnet ut at det mest sannsynlig går ann å kjøpe noe instrument eller en kabel til PC med programvare for å lese/slette koder og muligens lese av sensorer rundt om i bilen. Har lest om OBD-2, VOL-FCR, scantool, digimoto, VAG-COM og mye annet rart, men ble forvirra. Noen som har vært borti dette og kan hjelpe meg? event. hjelpe meg på vei med noe? Hva utstyr trenger jeg? Innbiller meg at hvis jeg spør Volvo så svarer de at "Nei, det går ikke", eller "Joda, det går, men det fungerer bare med dette instrumentet som koster 20tusen som du kun får fra Volvo". Takker for svar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Mars 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2008 Jeg har Vol-FCR, fungerer greit det. Er ikke all verdens ting du får gjort med programmet da, men du får ihvertfall slettet/avlest feilkoder på abs, airbag(litt usikker), acc, motor, automatkasse. Servicelampa går også å nullstille med dette programmet. Nå har jeg en V70 -98 modell da, og er litt usikker på om det fungerer like godt på 800 serien, vet at det ikke gjør det på 2,0/2,5 10V utgaven. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg