Næssen Skrevet September 2, 2008 Rapporter Share Skrevet September 2, 2008 Drit kult! Siter Volvo amazon 70 modell. (Langtidsprosjekt) Volvo 240 Turbo. Volvo 240 86 modell. (Delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LangFørr Skrevet September 2, 2008 Rapporter Share Skrevet September 2, 2008 Kult prosjekt, skal følge med her. Tror du har skaffa deg en grym motor jeg! Likte fargevalget ditt:) Sjef farge! Mvh Stian Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
moseby racing Skrevet September 2, 2008 Rapporter Share Skrevet September 2, 2008 dette blir gromt.sugemotor er tingen!blir moro og høre hva effekten blir men hørtes ut med 260hk i en 2,5 liter.men alt er jo mulig så blir spenende og se hva tallene lander på! Siter 1975 Volvo 242(Prosjekt) 1997 Volvo v70 2,0Turbo(Bruksbil) 1978 Volvo 240(is bil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
luigi Skrevet September 4, 2008 Rapporter Share Skrevet September 4, 2008 sikkeli rått dette:D få ut flere bilder av vogna og:) Siter MVH Raymond Myrland 940 front ønskes. 960 intriør ønskes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toførti Skrevet September 7, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 7, 2008 Har desverre ikke fått prøvstartet i helga men har da fått gjort litt. Et lite bilde Montert luftfilter, ny dynamo og nytt batteri. Vinkelfordelerlokk fra saab og vinkelpluggledninger måtte til for å få plass. Har kjøpt meg racing/rally stoler og montert enda litt til, bensinstrykkregulator, servopumpe og fronten på plass igjen. Bilder kommer. Siter Neste prosjekt blir 245 veteran 75 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
luigi Skrevet September 7, 2008 Rapporter Share Skrevet September 7, 2008 hvilken bensinstrykkregulator har du ? :) Siter MVH Raymond Myrland 940 front ønskes. 960 intriør ønskes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toførti Skrevet September 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 8, 2008 FilterKing heter den vel mener jeg. En sånn justerbar med bensinfilter i. Siter Neste prosjekt blir 245 veteran 75 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toførti Skrevet September 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 9, 2008 Tenkte jeg skulle legge ut bildet jeg photoshoppa en gang slik jeg mener bilen skal bli seende ut. Siter Neste prosjekt blir 245 veteran 75 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoR-Sport Skrevet September 9, 2008 Rapporter Share Skrevet September 9, 2008 den så RÅ ut! sånn mener jeg den bør se ut :D Siter -Volvo 245 16v Turbo Prosjekt- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toførti Skrevet September 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 16, 2008 Ble ingen prøvetur da clutchvaieren røyk før jeg kom ut av garasjen(stiv clutch), men motor starta og går fint og svarer BRA når det gasses og fin lyd! Ny clutchvaier ligger klar til jeg kommer hjem på torsdag så får vi se om den holder. Noen nye bilder kommer ivertfall her: Racingstoler Turteller med shiftlight på plass Motoren klar for start med luftfilter og V70 elvifte montert. Siter Neste prosjekt blir 245 veteran 75 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toførti Skrevet September 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 16, 2008 Eksosannlegg montert, egenkomponert eksosstuss :lol Siter Neste prosjekt blir 245 veteran 75 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TimBB Skrevet September 16, 2008 Rapporter Share Skrevet September 16, 2008 Samme farge som jeg skal ha på min dette :D Men dette må jeg si var en Deilig bil:) Værtfall hvis den blir som den var photoshopa :) Siter Tim Bjerkelund Volvo 245 87mod(førstegangsprosjekt) Volvo 244 88mod (B230F Lh 2.2) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toførti Skrevet September 22, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 22, 2008 Takk for det, er meninga den skal ligne photoshoppinga i framtida ja. Prøvetur er utført Etter mye slit fikk vi en prøvetur, girkassa var feil montert sammen så den låste seg i førstegir, men etter 2 ganger ut og inn med girkassa var den i orden og prøveturen var et faktum, bilen gikk bra men etter et gasspådrag døde den helt ut. Starta med det samme igjen, men på turen til skotterud døde den helt igjen og ville ikke starte, bilen fikk stå igjen på skotterud og det blr gåtur hjem torsdagsnatta og var hjemme klokka 05.00 på morgenen Trodde bilen hadde surna å regna med en start neste morgen, men nei. Det var ingen gnist. Etter mye om og men og feilsøking hele fredagen med nye coiler og tennmoduler, ble en annen hallgiver prøvd og bilen starta igjen. Motoren gikk da bra, virka nesten bedre enn tidligere. Etter noen giringer ble det problemer med girkassa igjen, den ble veldig "rørete" og antar at at det er splinten inni girkassa på den "fingern" som du skifter gir med som er røket. Men har ikke orka å tatt ned girkassa enda en gang i helga, så nå får det vente til neste helg. Men bilen gikk bra men savner helt klart ei sperre i bakaxeln. En liten film av oppstart ble det vertfall: Siter Neste prosjekt blir 245 veteran 75 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Veritas- Skrevet September 22, 2008 Rapporter Share Skrevet September 22, 2008 var en hærli lyd ja :) Men er det vifta som bråker så? Men nå må du betale årsavgifta! :) Siter '83 240GL Solgt! Veritas' '75 242 L Solgt! -Veritas-: '76 Volvo 242 L Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toførti Skrevet September 22, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 22, 2008 Nei, vifta går ikke der. Så er nok det at det blir så mye gjenklang da man ruser inni garasjen hehe. Årsavgifta er faktisk betalt, jeg må bare få sett på de lappa, har blitt prioritert ned. Men nå skal jeg snart på veien så får få ut fingern å få de på. Siter Neste prosjekt blir 245 veteran 75 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg