Gå til innhold

førstegangs bil med budgett på 100.000

Ranger emnet

Sereth

Anbefalte innlegg

Jeg skal se på en bil til sommeren, og dette vil være min første. Jeg hadde tenkt å legge meg på ca 100.000, og lurte da på hva som ville være det "beste" valget. utsenede og grom motor er ikke det viktigste for meg, så jeg hadde sett for meg en toyota corolla eller noe sånt.

alle sier jo at toyota (og "riskokere" generelt) skal være så driftsikkre, er dette en myte, eller er det slik?

om noen har evt andre råd til førstegangs bil til 100.000 så kom gjerne med forslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke kjøpte en syncro quattro eller 4 motion som en første gangs bil. Kommer jo litt ann på hva du har av penger, men dette krever en del vedlikehold, å er ikke feilfritt. Den A4 tq'en der har rullet 270 000, litt langt syntes nå jeg, du kan se for deg en hel del utgifter på verksted med denne bilen fremover om du skulle velge den. Wag har også dette antiknirk systemet som det heter så fint, he he. Altså en helt egen type forstilling, diverse stag å lignende må byttes tid til ofte. Men har du lyst har du lov:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke kjøpte en syncro quattro eller 4 motion som en første gangs bil. Kommer jo litt ann på hva du har av penger, men dette krever en del vedlikehold, å er ikke feilfritt. Den A4 tq'en der har rullet 270 000, litt langt syntes nå jeg, du kan se for deg en hel del utgifter på verksted med denne bilen fremover om du skulle velge den. Wag har også dette antiknirk systemet som det heter så fint, he he. Altså en helt egen type forstilling, diverse stag å lignende må byttes tid til ofte. Men har du lyst har du lov:)

har du rå ha du lov :P

Har ikke hørt så veldig mye om at quattro/syncro er lite holdbart, i forhold til andre drivverk

Prosjekt Audi 80 B4

Kanskje til salgs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som han er interesert i en driftsikker bil og noe ala toyota er jo det han sier at han er interesrt i.. SKjønner ikke hvorfor alle absolutt skal dra frem med biler som ikke akkurat er kjent for å være vedlikeholdsfrie eller de mest driftsikre..

Ja du har rett i at disse "riskokerne" er veldig driftssikre..

Toyota, Honda, Mazda ol er ofte bra... Honda er kanskje en modell jeg hadde tittet mere på. Får masse der for 100 000..

Lenke til kommentar
Del på andre sider