Gå til innhold

Trenger litt hjelp ang EU godkjenning!

Bmw Mpower

Anbefalte innlegg

Heisann fiestafans!

Dama har en liten 86mod 1,1 fiesta som har vært på eu kontroll nettopp.

Fikk feil på at det er forskjellig bremsekraft foran på hjula. Hvordan fikser jeg det, er det bremsekraft forsterker, eller bremseslangene?

Brekket var også for slapt. Må det strammes på bakhjula, eller er det også mulig å stramme det inni bilen også?

En annen ting...den har blitt rar på tomgangen etter vintern. Når hu stopper i lyskryss feks så faller turtallet så langt ned at bilen stopper. Tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bremsekraft foran er det bare å bytte klosser og smøre opp caliperne foran så bør det være ganske greit. Bør vurdere å skifte skivene foran hvis de også er dårlige. Mener å huske at du kan stramem litt på brekket men det beste er å igjen sjekke bremsebåndene bak. Eventuelt er det å justere bak. Er det manuell choke på bilen? Mange biler er avhengig av choke fram til vinteren er ferdig pga kulden og den sliter litt med blandingen når motoren er kald. Hvis det er automatisk så bør du få sjekket ut mekanismen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk!

Det stod "forskjellig bremsekraft mellom hjul på samme aksel større enn 30% av høyeste verdi - bak" Så da var det visst bak de mente.

Har bytta skiver og klosser foran på den igår, ska ta å få rengjort caliperne også.

Får vel kjøpe nye tromler og bremseband og ta en liten overhaling der å:)

Det er manuell choke på den, jeg regna med at det var pga kulda men syns det er rart at det bare skjer av og til. Noen ganger er helt fin på tomgang, selv i kulda. hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du skrevet bak hadde jeg anbefalt deg å bytte tromler samt pumper bak med en gang :P. Men er jo uansett greit å ha nye bremser rund baut da det ikke koster mye for en fiesta. Gamle kent motorer er rimelig ustabile når det gjelder manuell choke. Har selv sliti med det samme en stund før jeg byttet til xr2 motor

Lenke til kommentar
Del på andre sider