Gå til innhold

Sjokkavgift - tunge og gamle dieselbiler ilegges storbyavgift

Ranger emnet


OVS72

Anbefalte innlegg

http://www.amcar.no/page.asp?ParentID=310&MenuID=418&DocID=4211&Order=4

 

Les om dette på Amcar sine sider. Nok en avgift i miljøet navn som fordyrer hverdagen til folket. Karnsje du tenker at det ikke gjør noe for deg, men varetransporten i Norge vil nok bare legge kostnaden på forbukern enten det er pakker, brød eller øl etc.:redbite

Sier bare takk til den rød-grønne regjering!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tunge og gamle dieselbiler må neste år betale avgift for å kjøre inn i de tre største byene i Norge. Alle dieselbiler som veier mer enn 3,5 tonn og som er førstegangsregistrert før 2006, må betale avgift for å kjøre inn i avutslippssonene.

 

Før vi får trusene helt i krøll, la oss huske at dette kun gjelder lastebiler og busser.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før vi får trusene helt i krøll, la oss huske at dette kun gjelder lastebiler og busser.

 

å hvem er det som frakter maten og andre varer som du bruker da?? tror du de vil sitte igjen med ekstrakostnadene dette medfører?? Nei, den får jeg å du pent betale for!

Opel omega 2,5-96

Opel omega 2,5-96 Nr2!

Opel manta-72 2,4i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å hvem er det som frakter maten og andre varer som du bruker da?? tror du de vil sitte igjen med ekstrakostnadene dette medfører?? Nei, den får jeg å du pent betale for!

 

Ja, og det er jeg fullstendig klar over. Skulle bare understreke at eiere av suburbans og andre amerikanske penisforlengere kan puste lettet ut, inntil videre ihvertfall.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og det er jeg fullstendig klar over. Skulle bare understreke at eiere av suburbans og andre amerikanske penisforlengere kan puste lettet ut, inntil videre ihvertfall.

 

"Rimeligst" blir det for biler mellom 3,5 tonn og 12 tonn registrert før 2006. De slipper unna med 11.000 kroner i avgift for ett år, 1.600 kroner for en måned eller 150 kroner for en dag.

 

Gjelder ikke dette penisforlengeren min da?

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sant leopard-van'en blir registrert med ny egenvekt.

 

Må legge til at jeg ikke skønner logikken bak denn loven. Er det kommet noen nye utslippsregler for tunge kjøretøy etter 2006 eller?

Og hvorfor bryr amcar seg med dette?

 

Tja, min standard (enn sålenge that is) G30 har en tillatt totalvekt på 3901 kilo. En Suburban har en tillatt totalvekt på mellom 4 og 6 tonn avhengig av årsmodell og vil dermed også rammes av avgiften. Det samme gjelder Tahoe på hvite skilter.

 

Derfor bryr Amcar seg om dette...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, min standard (enn sålenge that is) G30 har en tillatt totalvekt på 3901 kilo. En Suburban har en tillatt totalvekt på mellom 4 og 6 tonn avhengig av årsmodell og vil dermed også rammes av avgiften. Det samme gjelder Tahoe på hvite skilter.

 

dieselbiler som veier mer enn 3,5 tonn

 

Dette gjelder altså ikke G30'n, suburban, tahoe, sprinter, transit eller hva det nå måtte være.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette gjelder altså ikke G30'n, suburban, tahoe, sprinter, transit eller hva det nå måtte være.

 

Du har rett i at det ikke gjelder ny type Tahoe og Suburban siden de ikke kommer med diesel, men er du sikker på at det er egenvekt de mener og at de ikke bare er unyanserte? Tillatt totalvekt over 3500 kg er jo ellers en svært vanlig terskelverdi i andre sammenhenger mener jeg, siden dette er grensen for lett lastebil med de rettigheter og plikter det måtte medføre.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har rett i at det ikke gjelder ny type Tahoe og Suburban siden de ikke kommer med diesel, men er du sikker på at det er egenvekt de mener og at de ikke bare er unyanserte? Tillatt totalvekt over 3500 kg er jo ellers en svært vanlig terskelverdi i andre sammenhenger mener jeg, siden dette er grensen for lett lastebil med de rettigheter og plikter det måtte medføre.

 

Jeg baserer meg kun på det jeg leste i linken fra amcar.no. Ville tro at de av alle viste forskjellen på egenvekt og tillat totalvekt. Hvis dette ikke er tilfellets, så faller jo hele argumentet mitt sammen...

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår