Gå til innhold

Starter ikke etter bytte av topp p. og turbo (HASTER!)

Ranger emnet

Henrik1

Anbefalte innlegg

Siste du har bilde av der er vell jerna fra b23e motoren din? vist det sto b23e orginalt i bilen, og tennings mondulen skall vere der, følg alle ledningare i motor rommet, da må du finne den til slutt..

Det er vel b21et som står orginalt i bilen min..? Så er nok bare å følge ledningene til jeg finner det ja :) Bare er så rart, for kan ikke se det.. må i tilfelle være veldig godt gjemt.

Bmw 525i 92"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ta av fordelerlokket samt rotor, og knips et bilde. Så får jeg se hvilken fordeler du har.. Hvis det er et plastdeksel under rotor, ta det også vekk før evt bilde.. :)

Er ikke hjemme, men skal få gjort det så snart jeg er hjemme. Det er merkelig dette her. Men som dere sier, hvordan i svarte skal den få gnist uten tenningsmodul? :P skal få tatt bilde under der, så ser du hva jeg har. Lurer en del på hva den hjernen som står der andre har tenningsmodul er for noe.. Kanskje en erstatter..? hmm

Bmw 525i 92"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den hjernesaken du har bilde av er ikke der du har den på noen orginale 240er.. Så den må isåfall være uorginal. Mener F-motorene har helt tom fordeler uten ledninger på.. Så om du har en slik en, er det jo ikke rart den ikke starter..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den hjernesaken du har bilde av er ikke der du har den på noen orginale 240er.. Så den må isåfall være uorginal. Mener F-motorene har helt tom fordeler uten ledninger på.. Så om du har en slik en, er det jo ikke rart den ikke starter..

Det er ingen ledninger ut fra fordeleren som jeg kan se nei. Er nok en F-fordeler ja. Hva mener du med at det ikke er rart den starter? Det rare her er at den gikk jo fint, men så begynte den i fuske. Deretter stoppet den, prøvde å starte, men da smalt det noe voldtsomt og stikkflamma var godt over meteren ut av potta. Etter det har den ikke villet starte. så noe må ha skjedd.. :(

Bmw 525i 92"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er en F-fordeler, må du ha en tenningsboks en plass. Orginalt ligger denne under hanskerommet eller deromkring. Men mulig det kan være den du har bilde av på innerskjermen.. Men hvordan fordeleren får strøm til å gi gnist er meg en gåte.. :p Nei, holder meg til stift-tenning jeg.. Det skjønner jeg meg ihvertfall på. :D

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er en F-fordeler, må du ha en tenningsboks en plass. Orginalt ligger denne under hanskerommet eller deromkring. Men mulig det kan være den du har bilde av på innerskjermen.. Men hvordan fordeleren får strøm til å gi gnist er meg en gåte.. :p Nei, holder meg til stift-tenning jeg.. Det skjønner jeg meg ihvertfall på. :D

Tror vi begynner å nærme oss noe her nå.. er en salgs boks under der vet jeg ja.. på passasjersida.. en metallboks. ser litt ut som en hjerne. kan det stemme? Det dekselet som skal skjule den boksen mangler, så kan se den boksen mens jeg kjører og titter bort der. Hmm.. jeg skal få tatt bilde av den jeg. Men det er den tenningsmodulen jeg skal kikke etter? den svarte som en kar her sendte en link til fra biltema? Jeg har jo to stykker som begge likner på hjerne jeg da.. Hmm

Bmw 525i 92"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis F-fordeleren er slik jeg har forstått det, har den ikke tenningsmodul. Kun den hjernen under hanskerommet.. Hvis hjernen ryker, får du jo da ikke gnist.. Noe du heller ikke får.. Men rart at du skal ha litt F-nett og litt ET-nett.. :s

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis F-fordeleren er slik jeg har forstått det, har den ikke tenningsmodul. Kun den hjernen under hanskerommet.. Hvis hjernen ryker, får du jo da ikke gnist.. Noe du heller ikke får.. Men rart at du skal ha litt F-nett og litt ET-nett.. :s

Helt riktig, det er veldig rart. Jeg har nesten akkurat kjøpt bilen, så syns jo dette er veldig trasig. Virker som om han jeg kjøpte den av bare har satt motor og elektrisk sammen av det han hadde liggende spør du meg. Kan godt hende det er brukt litt av hvert i dette ledingsnettet her. Jeg tror jeg skal ta en telefon til han idag. Nå begynner jeg også å lure på om hjernen er gåen. Tror jeg skal få tak i en hjerne jeg kan prøve jeg, bare for å se om den får gnist da.

Bmw 525i 92"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du kan jo prøve å få tak i en anna hjerne.. Men ta også bilde av fordeleren for å være sikker..

Tror igrunnen heller ikke at ET og F-nettet går overens.. Er da usikker på det.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du kan jo prøve å få tak i en anna hjerne.. Men ta også bilde av fordeleren for å være sikker..

Tror igrunnen heller ikke at ET og F-nettet går overens.. Er da usikker på det.

Tviler også sterkt på at det passer overens ja, så jeg skal skjekke det opp. Tar bilde av det etterpå jeg, så får du se hva du mener selv :) Tusen takk for at du er så hjelpsom :) Hjelper å resonere seg frem som vi gjør nå, så starter den nok en vakker dag ;) hehe

Bmw 525i 92"

Lenke til kommentar
Del på andre sider