saab_alex Skrevet November 13, 2003 Rapporter Share Skrevet November 13, 2003 noen som har koblingsskjema til min rockford fosgate cp-7400 kondensator.. en link til et bilde kansje? haster... mvh Alexander Siter MITT PROSJEKT: http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=70438&highlight= SAAB 900 TURBO: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Macgyver Skrevet November 13, 2003 Rapporter Share Skrevet November 13, 2003 kan den vere så vrien å koble da ? pluss minus og event styrestrøm ? Siter Skoda Fabia 1.9tdi 2009mod Skoda Octavia RS tfsi 2006mod :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet November 13, 2003 Rapporter Share Skrevet November 13, 2003 bare husk å kobl riktig første gangen, viss du ikke gjør det kan det gå virkelig galt. husk å kobl en lys pære eller lignende (viss det ikke følger en med) mellom +ledning og + polen på kondisen Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cereal Skrevet November 13, 2003 Rapporter Share Skrevet November 13, 2003 hva kan skje visst denne lyspæren ikke brukes? batteriet på bilen min ble tømt, da rekner jeg med at kondensatoren også ble tømt..tenkte ikke på at jeg hadde kondensator, lada opp igjen batteriet og brukt anlegget etter dette..kan noe blitt ødelagt? Siter 98- Subaru Impreza GT x - 95- Volvo 850 T5 x - 87- VW Golf Gti 1,8 16v x - 92- Honda Civic HB 1.5Lsi x - 85- VW Golf Gti 1,8 8v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bisarre Skrevet November 14, 2003 Rapporter Share Skrevet November 14, 2003 Det å tømme batteri og kondensator, er ikke farlig for kondensatoren i det hele tatt. Det er bare batteriet som ikke tåler dyputladninger. Da kortes levetiden inn. Det som ble ment over her, er at om man har fullt ladet batteri, og kobler ledningene på en tom kondensator, blir det en sinnsyk gnist. Det er som å kortslutte batteriet. Enkelte nye biler kan få skikkelig problemer med det elektriske da. Problemet blir derimot borte om man lader opp kondensatoren sakte, ved hjelp av en lyspære eller motstand. Eller medfølgende utstyr, som f.eks RF leverer med som standard. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saab_alex Skrevet November 14, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 14, 2003 da har jeg fått koblet opp hele anlegget mitt. takker.. skal ta et bilde seinere og legge det inn hvordan det ble jeg.. Siter MITT PROSJEKT: http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=70438&highlight= SAAB 900 TURBO: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonick Skrevet November 15, 2003 Rapporter Share Skrevet November 15, 2003 Har batteriet blitt helt utladet - får du jo samme effekten i det du sette på startkablene til denne bilen .... Da kan den bli ladet opp for fort og eksplodere .. Siter Golf 4 gti 99 mod x - en del golf 2 er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg