infums Skrevet Mars 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2008 Heihei allesammen. Jeg er helt fersk og ny her på forumet så jeg håper dette er postet på riktig sted=) Jeg og 6 andre gutter er Russ i år og har ordnet oss en fancy Dodge Ram B-250. Det er en 85 modell, Vazelina Bilhopphugger's gamle turnebil. SÅ DENNE STÅR DET RESPEKT AV! Vi har nylig reparert girkassa for 12.000 fordi den hadde skjært seg og konverteren var helt brent opp. Etter at de 12.000 var betalt ut og bilen nå går som en kule, fikk vi et stort glis og store forhåpninger siden vi enda har godt tid frem til russetiden. Men så en vakker dag kjøpte vi Dags-prøveskilter for å ta den ut på en lita kjøretur. Bilen starter på første forsøk hele tiden og går som en kule, med russetiden så hører jo selvfølgelig stort anlegg, lys og effekter med. Så etter denne dags turen med bilen fikk vi et lite problem. Som sagt, startet vi den da vi startet turen og den startet på første forsøk, så kjøre vi en liten tur på 15 min ca, med musikk og "politiropert" med sirener osv osv på. Musikken ble spilt på full "guffe" selvfølgelig og vi koste oss. Da vi stoppet bilen på Esso for å fylle bensin fikk vi problemet, den ville ikke starte! Den fikk ikke strøm fant vi ut, helt tomt var det. Så lot vi den stå en 20min-30min ca og prøvde å fyre den igjen, da fyra den. Så det virker som den ikke lader når vi kjører, som sagt så lenge den får stå litt starter den, men det må jo ta slutt etterhvert når vi kommer til å stoppe den bare for en liten periode og for så og starte den igjen. Vi har en liten aning om at det kan være dynamo-børstene som kan være nedslitte sånn at den ikke får produsert nok strøm til å drive denne strøm bomba, eller at ledningen som går bra dynamoen til batteriet er alt for tynn. Det er bare en 3-5mm kabel som går fra dynamoen til batteriet ser det ut som, har ikke tatt eksakt mål, men ser sånn ut. Noen som har noen formening om dette, evt. vet hva som er feil? Setter VELDIG stor pris på all hjelp jeg/vi kan få. Takker på forhånd fra meg selv og 6 andre gutter. EDIT: Legger ved et par biler bare for å vise bilen for sikkerhetsskyld, får beklage de fulle gutta som er på bildene:P hehe. Også selvfølgelig bare for å "brife" med at det er Vazelina Bilhopphuggers gamle turnebil;) hihi=) Enjoy Bilde 1: Bilde 2: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Mars 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2008 Tøff bil, jeg har sett den live et par ganger for LENGE siden... :) Btw... Har russesleppet vært allerede? :D Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OVS72 Skrevet Mars 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2008 Sikker på at Motoren ikke var rå? Min gamle Dodge van ville ikke starte når den var varm. Knepet var å holde pedalen i bunnen mens en kinna motoren. Da startet den med et brøl. Men for all del ikke pump med gasspedalen da blir den bare råere. Et annet tips er å sjekke at lednigspakka til motoren er ikke gammel og dårlig. Legg opp nye kabler til coil fordeler og dynamo. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janmoen Skrevet Mars 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2008 Mål batterispenning med avslått motor - motor på tomgang uten strømforbruk - motor på tomgang med alt dere har av strømforbruk - motor på ca 2000 RPM med maks forbruk. Mål både på dynamo og batteri. Forøvrig bør dere knapt regne med at vognas originale strømforsyning skal være tilstrekkelig hvis dere øser på med kjempeforsterkere....men det veit dere sikkert fra før. Kan også være at starteren begynner å kjenne seg litt skranten men... Ettersom dere holder til i Lillestrøm er veien kort til Steinar Stolen AS på Rasta, så får dere sikkert råd og tips om hva som evt. bør byttes bare dere får måleresultatene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
infums Skrevet Mars 29, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2008 Tøff bil, jeg har sett den live et par ganger for LENGE siden... :) Btw... Har russesleppet vært allerede? :D Nei hehe, de bildene er fra i fjord:P Er russ for 2. gang på rad hehe:P Gikk yrkesfag og var "snylteruss" i fjord, men i år er jeg "ekte" allmenn påbygg russ!=D Så i år skal det feires skikkelig. Tusen takk for alle svar allesammen, det hjelper! Skal sette meg skikkelig inn i alt og se på det. Igjen, tusen takk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg