thamule Skrevet Mars 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2008 Hei. Har bytta ut min 2-din spiller med en 1-din's JVC et eller annet. Lurer derfor på om en equalizer kunne stått under og laget nokre kjekke justeringsmuligheter. Equalizeren vil da vere plassert mellom hovedenhet, og 2 forsterkere(SInfoni 45.2x og PG ZX350) Vil dette fungere/kunne gi høgare spenning i signalkabelen/bedre lyd/bedre justeringsmuligheter???? Er der noken med erfaringer og tips, evt. link til gode equalizere? Siter 96 Volvo 855 2,5 10V Stylet med hällsjö og erebuni(blå og lilla) Sinfoni 45.2X & Phoenix Gold ZX350 Seas Lotus Performance(6,5")& 2 stk Morel Elate 10" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Mars 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2008 Du får uansett ikke noe bedre lyd enn det som er på plata du spiller ;) Min mening er at spillere IKKE skulle hatt mulighet til noen justering av lyden, men kun sender det den leser fra plata, direkte videre til forsterkeren... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thamule Skrevet Mars 29, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2008 Ok. Men viss eg vil stille inn lyden slik at eg får litt meir mellomtone osv, så er jo equalizer veldig grei å ha, når eg ikkje har aktiv deling på frontsettet. I tillegg vil den vel fungere som en linjedriver/forforsterker og. Derfor tenkte eg dette kunne vere lurt, men som sagt laget denne tråden for å få tak i litt erfaringer og kunnskap, så takk for ditt innspill EDIT: En JVC KS-ES100 for eksempel. Er en slik til salgs(brukt) som kanskje kan vere grei å prøve. Siter 96 Volvo 855 2,5 10V Stylet med hällsjö og erebuni(blå og lilla) Sinfoni 45.2X & Phoenix Gold ZX350 Seas Lotus Performance(6,5")& 2 stk Morel Elate 10" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet Mars 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2008 self er EQ NØDVENDIG i en bil... siden den ikke har perfekt akustik... EQ er for å kompensere/korrigere akustikken i bilen. Det aller viktigste med en EQ -særlige analoge- er at den er av kvalitet og at den skal ha mange bånd. mindre enn 12bånd er ikke noe vits om du ikke kan justere senter frekvensen ellers kvalitetn er avgjørende for å få lite støy da disse har en tendens til å generere en del grunn støy (suss)og kvalitets/konkurranse EQ gir som regle rundt 4-8volt utgangs spenning og enkelte har balanserte utganger også. Digitale EQ er enda bedre men da bør det kjøres med digital inn synes jeg :) Gode analoge EQr er feks Audio Control (EQL), Phoenix Gold (EQ232) ellers Orion DEQ30 (digital)disse modellene ble mye brukt i konkurrans sammenheng men vet de er vanskelige å skaffe nå for tiden. gratulerer med gode forsterkere forresten :) Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thamule Skrevet Mars 29, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2008 Takk for godt svar Matador, og ja forsterkerane trur eg er bra:thanks Forresten flaks eg fortsatt har dei. Var inbrudd i bilen i natt, men annlegget ble ikkje stjelt:happyhappy: Då skal eg på jakt etter en Equalizer. Siter 96 Volvo 855 2,5 10V Stylet med hällsjö og erebuni(blå og lilla) Sinfoni 45.2X & Phoenix Gold ZX350 Seas Lotus Performance(6,5")& 2 stk Morel Elate 10" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg