Gå til innhold

Hvordan få av speil?

Ranger emnet

Kristian_E

Anbefalte innlegg

Hei!

Forrige eier amatørlakkerte speilene på bilen min, disse har blitt MEGET stygge. Så stygge at jeg tørr å prøve å lakkere dem selv ;P Rettere sagt; Ingen ting å tape!

Har ikke kikket så mye på dette, men hvordan tar jeg av speilene?Dekselet på innsiden på dørstolpen? Hvordan får jeg isåfall av disse? Det er elektrisk styring av speilene på bilen, er det noen kopling på disse ledningene som jeg bare kan kople av når jeg må ha av speilet? Noen som vet hvor vanskelig og hvor mye jobb dette er?

Anngående lakkering, det blir sprayboks. Noen tips? :]

Mvh.

Kristian E.

Audi A4 1,8l

B5 '95 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar! :]

Dørtrekket må ikke av for å få ut disse dekslene altså?:) hadde vært deilig å slippe;p Tror jeg tar å lakkerer selv, kjøper bare en sprayboks med lakk. Blir det ikke noen kroner av å la noen andre gjøre det da? Er det ikke mye styr med utstyr og greier selv for små deler?

Audi A4 1,8l

B5 '95 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

et seriøst verksted tar ikke under 1000 kr for å lakkere omså et speildeksel aleina.

Men vist du bruker boks så legg mange lag med klarlakk, så for blir litt matt uansett, så kan du ta sandpapir med 2000korning å våtslipe ned ruhetene, uten å pusse igjennom klarlakken.

Så rubber og polerer du å får et flott resultat :)

Prosjekt Audi 80 B4

Kanskje til salgs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

et seriøst verksted tar ikke under 1000 kr for å lakkere omså et speildeksel aleina.

Men vist du bruker boks så legg mange lag med klarlakk, så for blir litt matt uansett, så kan du ta sandpapir med 2000korning å våtslipe ned ruhetene, uten å pusse igjennom klarlakken.

Så rubber og polerer du å får et flott resultat :)

Nei stemmer!;) Det jeg trodde, og det er absolutt verdt ett forsøk selv først! Mente du at jeg først pusser ned speilene grundig (hele flak som har sprukket av den nåværende lakken, og fryktelig ujevn overflate), så grunner(?)(Grunner man med samme fargen speilene skal være?), så lakkere noen lag, så mange lakk meg klarlakk på toppen og så pusse med sandpapir (våtslipe?)? Hvorfor skal jeg pusse etter jeg har lagt på klarlakk egentlig? Har aldri lakkert noe før ser dere, så er litt ny i gemet ;)

Audi A4 1,8l

B5 '95 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider