Kristian_E Skrevet Mars 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2008 Hei! Forrige eier amatørlakkerte speilene på bilen min, disse har blitt MEGET stygge. Så stygge at jeg tørr å prøve å lakkere dem selv ;P Rettere sagt; Ingen ting å tape! Har ikke kikket så mye på dette, men hvordan tar jeg av speilene?Dekselet på innsiden på dørstolpen? Hvordan får jeg isåfall av disse? Det er elektrisk styring av speilene på bilen, er det noen kopling på disse ledningene som jeg bare kan kople av når jeg må ha av speilet? Noen som vet hvor vanskelig og hvor mye jobb dette er? Anngående lakkering, det blir sprayboks. Noen tips? :] Mvh. Kristian E. Siter Audi A4 1,8l B5 '95 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_eSOo_ Skrevet Mars 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2008 det dekselet på innsiden av stolpen er det bare å dra rett ut :) rull ned ruta og ta tak i den delen som peker bakover Siter - Audi coupe quattro typ85 - Audi A4 02 modell 1.8Tq Avant x Audi A4 96 modell 1.8Tq Avant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
petterfrantzen Skrevet Mars 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2008 Er nok bare og bruke en tynn flattrekker på dekselet inne i bilen også skru av speilene, Er bare "klikk" kopling i speilet, bare og ta frahverandre. Puss speilene ned til gamle grunninga, og stikk innom på ett lakkverksted, tar ikke mange kronene for og lakkere det svart. Siter ford probe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian_E Skrevet Mars 28, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2008 Takker for svar! :] Dørtrekket må ikke av for å få ut disse dekslene altså?:) hadde vært deilig å slippe;p Tror jeg tar å lakkerer selv, kjøper bare en sprayboks med lakk. Blir det ikke noen kroner av å la noen andre gjøre det da? Er det ikke mye styr med utstyr og greier selv for små deler? Siter Audi A4 1,8l B5 '95 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi RS80 Skrevet Mars 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2008 et seriøst verksted tar ikke under 1000 kr for å lakkere omså et speildeksel aleina. Men vist du bruker boks så legg mange lag med klarlakk, så for blir litt matt uansett, så kan du ta sandpapir med 2000korning å våtslipe ned ruhetene, uten å pusse igjennom klarlakken. Så rubber og polerer du å får et flott resultat :) Siter Prosjekt Audi 80 B4 Kanskje til salgs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian_E Skrevet Mars 28, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2008 et seriøst verksted tar ikke under 1000 kr for å lakkere omså et speildeksel aleina.Men vist du bruker boks så legg mange lag med klarlakk, så for blir litt matt uansett, så kan du ta sandpapir med 2000korning å våtslipe ned ruhetene, uten å pusse igjennom klarlakken. Så rubber og polerer du å får et flott resultat :) Nei stemmer!;) Det jeg trodde, og det er absolutt verdt ett forsøk selv først! Mente du at jeg først pusser ned speilene grundig (hele flak som har sprukket av den nåværende lakken, og fryktelig ujevn overflate), så grunner(?)(Grunner man med samme fargen speilene skal være?), så lakkere noen lag, så mange lakk meg klarlakk på toppen og så pusse med sandpapir (våtslipe?)? Hvorfor skal jeg pusse etter jeg har lagt på klarlakk egentlig? Har aldri lakkert noe før ser dere, så er litt ny i gemet ;) Siter Audi A4 1,8l B5 '95 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
petterfrantzen Skrevet Mars 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2008 nei men om du får noen til og ta det svart koster det ikke så mye, eller om du kjenner noen. Siter ford probe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg