Gå til innhold

ABS-problemer på Chevrolet.

Ranger emnet

Hot Rod

Anbefalte innlegg

Har en Chevrolet Astro van. (Ok, vet at den ikke har V8'er, men tror ikke Chevrolet-kunnskapen er overvettes stor borte på "teknikk"-forumet!)

Problemet begynte med at ABS-varsellampa begynte å lyse.

Bilen inn på verksted. Der fant de at en sensor på ene forhjulet hade røket, og byttet den.

Problemet er at lampa ikke slutter å lyse.

De har lånt utstyr fra den lokale GM-forhandleren for å nullstille ABS-systemet, men lampa lyser fortsatt.

De har gått over hele systemet for å sjekke etter dårlige kontaker ol, uten av det hjalp.

Sålenge den lampa lyser er ikke ABS systemet innkoblet, så det hjelper lite å skru ut pæra, for de som måtte tenke i slike baner.

Verkstedet jeg har bilen på er ikke tomsinger. De steller nesten bare med Suburbans, van's osv.

Grunnen til at jeg ikke gikk til GM i første omgang er at de steller kun med Opel. Har vært der for å kjøpe litt smådeler til Astroen tidligere, og fått bare uinteressante skuldertrekk og spørsmålstegn tilbake.

Noen som har gode forslag?

Kjenner at pengene renner ut av lommeboka her........

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da..disse moderne bilene!

Vet ikke om jeg kan være mye til hjelp...men kan anbefale en tlf. til Elverum Auto 624 11255 som er GM fohandler og selger en del Chevrolet, og som jeg vet har noen dyktige mekanikkere...

Erland Nordby, Hedemarken

-66 Buick GS cab. under restaurering.

-66 Cadillac Sedan de ville, klar for cruising.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en recall på abs systemet på flere GM modeller fra 91-97 som inkluderer din bil. Sjekk med et GM verksted i området om recall'en er utført på din bil, hvis ikke kan det jo hende det fikser problemet. Det er visstnok en software feil.

Se mer her: http://www.safetyalerts.com/rcls/nhtsa/99/gm35.htm

;)

Ken

- 86 IROC ragtop mods..

- 01 520IAT

- 99 Golf ugh...

X 95 Tahoe Sport mods..

www.chevyworld.net/blog

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det har ikke vært recalls på disse bilene i Norge iht Autocar Support i Drammen. Det er de som steller med denslags på veine av GM i Norge.

Virket som om de hadde god kontroll på chassisnummer og andre data på min bil.

Avhengig av feilkode-type på analyseverktøyet, kunne det finnes spesielle service-bulletiner på noe slikt. Men uten feilkodetypen tilgjengelig var det umulig for han å si hva det kunne være.

Kunne selvfølgelig tatt bilen ut av verkstedet og puttet den inn på et GM-verksted. Problemet er bare det at dersom det er styre-enheten som er gått, koster den 15000kr. Verkstedet som har bilen nå, har en brukt styreenhet liggende som de vil sette inn dersom det er den som er problemet.

Dette skal de prøve idag. Tenker jeg gir dem sjansen til å løse problemet med den. Går ikke det, tar jeg bilen ut og leverer den inn hos GM.

Jævla elektronikk.

Hotrodden blir på det nærmeste elektronikk-fri.

Kun elektronisk tenning der i gården. Resten blir "man-made-and-man-repairable".

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider