Gå til innhold

Smidd innmat 1,8 turbo?

Ranger emnet


turbotom

Anbefalte innlegg

Må man ha smidd innmat på et 250 hk bygg i en 98-mod 1,8 turbo AEB motor? Noen erfaringer og synspunkter er ønskelig!

 

Stor turbo, fmic, btr og nye dyser er på vei og lurer på om det er forsvarlig å kjøre med ca 250 hk med original innmat...mange som mener noe om dette i min omgangskrets, men har på forumet er det jo en del folk som har interesse og peil, så det er best å rådføre med med dere!

 

mvh

TurboTom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg veit og har hørt så skal innmaten og girkasse tåle 320 hester, men sikkert noen andre som har litt mere peiling en meg på akkurat dette området.

 

Du mener AEB`en skal tåle 320 hk altså? Det høres jo respektabelt ut det da!! Når du sier girkasse, så regner jeg med at du mener manuellkassa da? Tiptronicen holder så vidt en 200hk chip... Har forresten sett litt på post`ene dine her inne Daniel, hvor mye henter du ut av passelaten din da? Har du noe ide om hvor mange ponnier du klemmer ut?

 

mvh TurboTom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror nok ikke det skal være noe problem med rundt 300hk i 1.8t motoren med manuell kasse. vet en a3 som er bremset i benk til 312hk vet ikke om den bilenr går ennå siden den ble solgt i sommeren 2007 men det 1.5 året som den gikk her var det ikke noen problemer med den, foruten at manifoilen sprakk.

AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD

X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007

X Passat 130 tdi 2003

X Polo color consept 1.6 (nos)1996

X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener AEB`en skal tåle 320 hk altså? Det høres jo respektabelt ut det da!! Når du sier girkasse, så regner jeg med at du mener manuellkassa da? Tiptronicen holder så vidt en 200hk chip... Har forresten sett litt på post`ene dine her inne Daniel, hvor mye henter du ut av passelaten din da? Har du noe ide om hvor mange ponnier du klemmer ut?

 

mvh TurboTom

 

Jeg tipper det er 200 med sikkerhet, men lurer litt på om det kan være oppmot 210 ca. siden det går overraskende bra. Så skal jeg få tak i en ny downpipe uten kat., da øker det vel med ca. 10% tipper jeg. Da er det ikke vits i å hente ut noe mere på de stakkers forhjula;-) Det spinner løs nokk som det gjør, på regnvær kjører jeg heller firmabilen:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt avhengig av hvilken 1.8T, så er innmaten god for 320hk.

Men har du anledning, så er jo et sett H-profil-råder en rimelig

forsikring ift ras. Stemplene er vel smidde originalt på 1.8T og

ansees for å være helt kurrante?

 

Ok! Takk for alle innspill. Jeg har også hørt at innmaten skal være ganske robust, men det største problemet ved trimming skal visstnok være rådelagrene. Det er jo selvsagt mulig å legge ti lapper på råder og lager. Maskina jeg har er en AEB som nevnt tidligere, og jeg var av den oppfatningen at dette skulle være den beste 1,8t, men det har jeg jo ikke beviser for

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper det er 200 med sikkerhet, men lurer litt på om det kan være oppmot 210 ca. siden det går overraskende bra. Så skal jeg få tak i en ny downpipe uten kat., da øker det vel med ca. 10% tipper jeg. Da er det ikke vits i å hente ut noe mere på de stakkers forhjula;-) Det spinner løs nokk som det gjør, på regnvær kjører jeg heller firmabilen:P

 

Det slepper fort med driv på forhjula ja. Et helvete at alt av biler på død og liv skal lages med forhjulstrekk nå for tiden. :drive2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En på VACN kjørte vel 358hk på en A3 1.8T, 90% sikker på at dette var med orginal innmat. Anbefales vel dog ikke.

 

Ellers stemmer det som eyelid sier at stempelene er smidd orginalt, ikke noe voldsomt poeng i å bytte disse med det første. Rådelager og råder er det som går først, men på 250hk er det ikke noe poeng i å bytte dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En på VACN kjørte vel 358hk på en A3 1.8T, 90% sikker på at dette var med orginal innmat. Anbefales vel dog ikke.

 

Ellers stemmer det som eyelid sier at stempelene er smidd orginalt, ikke noe voldsomt poeng i å bytte disse med det første. Rådelager og råder er det som går først, men på 250hk er det ikke noe poeng i å bytte dette.

 

Jeg så på "prosjekt-tråden" din om A4`en din Ondsofa. kan være stolt av det Audi- bygget der! Siden det blir gjentatt at AEB`n tåler 250 hk med original innmat så har jeg jo fått svar på spørsmålet mitt, så for min del kan vi egentlig legge tråden død. Hvis ikke noen andre har noe å tilføye?

 

Takk for alle innspill! Fikk forresten vite at det sitter smidde stempler originalt i maskina min også, så da vet jeg det! :race

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår