Gå til innhold

Tim's A4 TQ - All Black Edition

Ranger emnet


TiM

Anbefalte innlegg

da var vinterdekkene kommet på, snøen har landet og jeg ble 300 kr fattigere på 20 min :D:D flere som har vært ute å øvd glattkjøring?

har heldigvis en lokal drifteplass 1 min unna, og der var det 2x 200sx og en merce som lekte. så jeg heiv meg no på også.

 

Hehe:D Dårlig drivknuter her, så må ta d litt med ro:(

[-1986 VW Jetta 1.6 -]

[-2003 Audi A4 1.8T stv-]

[-1996 VW Golf 2.0 GTI -] SOLGT

[-1998 Audi A4 1.8T -] SOLGT

[-1989 VW Golf 1,8GL -] spiker

[-1985 VW Golf 1,6CL -] spiker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 325
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Veldig fin bil du har deg her TiM! =)

 

jo takk du :)

 

har vært på eu kontroll og det gikk egentlig greit:

en bærearm som er slakk = kjøper et sett og bytter alt

 

en mansjett = easy peasy (håper jeg)

 

ingen bremselys = lett som en plett

 

ytre bremseslager bak = nooooo har ikke tuklet med hydraulikk delen på bremsesystemet før :\

 

uansett så er jeg lei av kulde og rein.. så jeg turer til gran canaria i morgen tidlig. fant btw. enda et sommerbilde av bilen

UnderPlanet.jpg

96 A4 1.8TQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

jjj.. da er det på tide at bilen min også får litt pleie og stell!

 

skiftet olje og filter i går..

monterte også en batteristrømbryter siden batteriet har vært flatt de to siste gangene jeg har kommet hjem fra sjøen :\ funker også som steinalder startsperre :D

batteristrmbryter.jpg

 

har planer om å skifte plugger og koble sammen tåkelysene bak om en 30 minutters tid..

 

til helgen har jeg en liste jeg skal prøve å få tatt litt av:

-drivakselmansjett høyre forran

-skifte bensinfilter

-lage nye gitter til "luftinntakene" i fangeren (da en idiot har røsket ut det ene)

-lakke opp igjen audiringene forran da de flasser litt

-lakke sidespeilene i bilens farge

-polere å utbedre lakkskaden på fangeren litt

 

har igjen noe drit på eu greiene også.. må få byttet en bærearm (tar alle i samme slengen), fikse bremselys bak og bytte ytre bremseslanger bak..

96 A4 1.8TQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja d er litt.. fikk byttet pluggene og det hjalp merkbart! har hatt en irriterende nøkking ved fult pådrag en stund nå. men det var vekk no :D:D

satser på litt lakking og bensinfilterbytte i morgen ;)

 

vurderer å slenge klarlakk over rammen og ringene i grillen for å se hvordan d blir.. så greit ut på det ps modda bilde av bilen så.... :\

96 A4 1.8TQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alek: DIY bensinfilter--> http://www.audiworld.com/tech/eng49.shtml

blir en artig jobb, men går sikkert greit. vet ikke helt når det ble byttet sist, så får hive meg på d. tar vel en time eller to i mitt arbeidsnivå. skal være lettere på fwd biler

 

øyelokk: den steinalder bryteren kjøpte jeg på mekonomen for litt under en hundrings artnr: 40-33102. men tror de har en lignende på biltema også..:)

96 A4 1.8TQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja.. då lå eg under bilen i 2.5 time i går å bannet og steiket. det støgge filteret sitter jo så knotete til at det er til å dø av.

fikk bilen på bukker, skrudde av støttene til bensintanken og jokket den litt til siden. så begynte jeg med den skruen som holder klemmen til bensinfilteret.. MEN det var jo fult av drit i skruen, så jeg klarte ikke å finne ut hvilke size den var. ser ut som en torx blablabla 35, men den fikk jeg ikke til å passe. kan også være en M6 umbraco, men hadde jeg visst hadde filteret vært byttet!! hadde til slutt så mye rust og dritt i øynene at jeg gav opp (fant ikke vernebrillene mine) :( noen som vet her kanskje?

96 A4 1.8TQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår