Gå til innhold

Hva slags deler burde jeg bytte

Ranger emnet

Gatebil golf 3

Anbefalte innlegg

Må ikke glemme bremsene dine da disse er ganske viktige når akseralasjonen blir vell så endra ;)

og ja kommer meget ann på åssen motor du bygger på! hadde også gått for mer understell og stivhet da du vill merke stor forskjell på bedre veigrep. :coplight

Golf 4

Golf 3

Golf 2

bmw E30 325i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter en orginal golf motor 1,8 L tror jeg...

Når jeg bytta reg reim var den satt inn feil, så brukte mere bensin enn den skulle. Bilen er registert 1,8 L hvertfall

Understellet skal byttes. Fått bra pris på deler.

Tenkte jeg setter inn på turbo, datasprut og mapper om...

Har også kjøpt nye bremser. Men veldig redd for at jeg trimmer bilen også rykker motoren fordi det er noe jeg har glemt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter en orginal golf motor 1,8 L tror jeg...

Når jeg bytta reg reim var den satt inn feil, så brukte mere bensin enn den skulle. Bilen er registert 1,8 L hvertfall

Understellet skal byttes. Fått bra pris på deler.

Tenkte jeg setter inn på turbo, datasprut og mapper om...

Har også kjøpt nye bremser. Men veldig redd for at jeg trimmer bilen også rykker motoren fordi det er noe jeg har glemt...

Hehe. Gatebil Golf, nok et eksempel på ungjypling, og ikke peiling på bil. :)

)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper ikke du satt inn standard deler?

Lite vits i å bytte stempel osv for trimming hvis du putter inn standard deler. Samt at originalstempel vil gi ett kompforhold som er lite gunstig for turbobruk, med mindre du kan kjøre den på e85.

Men for all del, prøv, feil og lær. Det er den eneste måten å bli god på. Men du kan ikke akkurat forvente å få masse effekt av en standard 1,8l 8vent motor med en turbo på.

Er disse motorene crossflow forresten?

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider