Gå til innhold

Liten-Stor?

Ranger emnet


Bøgge

Anbefalte innlegg

Originally posted by Bøgge

ja fastback er mye råer men også dyrere!

 

Fy faen! den var rå!

 

men er kanskje litt råere den som har rett bagasjelokk.

 

 

hvor mye må jeg eventulet betale for en helt ok fastback med 300hk?

 

har også tenkt på import, hvordan fungerer det?

 

Her en Norsk -70 FB tilsalgs på en svensk...side:

 

http://www.nitroz.se/plank/salj.asp

 

1970 Mach1,

 

1970 Mustang Mach1, gul/svart,351c4v,aut,ps,pb,shakerhood, Magnum 500. Original Grabber orange bil (kun 1970?)

Selges nok 140.000,-. Kan ta Mopar B/E-body,57 Bel Air eller 58 Impala i bytte.

Roy, Norge, 2003-11-18 - 16:30:06

IP: 130.67.170.236 Annons # 63439

Telefon: 0047-70069606 / 90926072

:D

Erland Nordby, Hedemarken

-66 Buick GS cab. under restaurering.

-66 Cadillac Sedan de ville, klar for cruising.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo også velge no mitt i mellom. Vektforskjellem mellom Chevrolet Big Block og small block er 40Kg. Pontiac maskinen veier 20kg mer enn Small block chevy. Forøvrig er det jo en liten fornulig sak at Chevrolet small block 400 og Pontiac 400 har samme slaglengde og borring. Går du opp i større motorer Chevy 454 og Pontiac 455 blir forskjellene store. Pontiac har siden 56/57? hatt samme block. Og det er jo en grense for hvor store sylinder foringer man kan ha så slaget i en 455 er veldig langt kontra 454. Fordelen er at du får et bedre bunndrag (dreimoment), ulempen er at motoren ikke tåler like mye turtall.

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tidlige (1964 1/2 t.o.m 1966) Mustangene var svært spinkle når de var utstyrt med rekke-6'er. Bare 4 hjulmuttre indikerer f.eks svakere bakaksel enn 8 toms, som er det minste en bør gå for med V8.

 

Hvis du er i tvil om graden av ombygging som trengs fra 6'er til V8'er, sjekk orginal sporvidde på de to motor-alternativene. Dersom sporvidden foran er bredere på V8 utgavene enn på 6'er utgavene, regn med masse ombygginger!. Hele forstilligen pluss bakaksel må da byttes i tilegg til "vanlige ombygginger som motorfester, plassering av din slanger, el komponenter osv.

 

Hvis dette er dataer som er vanskelig tilgjengelige, ta kontakt med Pony Parts (norsk spesialfirma på Mustang) eller den norske Mustangklubben.

 

En lang smal "høvelbenk" av en rekke6'er er i fysisk form svært forskjellig fra en kompakt jernklump av en V8'er. De fyller opp motor-rommet på helt forskjellige måter. Dette gjør ofte ombygginger enda mer omfattende enn man tror på forhånd.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår