Gå til innhold

Fotoboks og lappbeslag på samme dag.

Ranger emnet

Bambozle

Anbefalte innlegg

hei og hopp.

En kompis av meg skulle fra oslo til Trondheim, da han hadde kommet litt utafor oslo sluttet speedometeret og virke. han kjørte i det han trodde var fartsgrensa og poff fotoboksen blinket

litt senere plukket han opp meg på myklagård utafor kroa, vi kjørte derfra og da vi passerte hedmark fikk han ikke med seg at fartsgrensa ble redusert til 60 km/t da han var alt for opptatt med og fortelle om hva han hadde gjort de siste ukene, plutselig var sivilen bak han og han ble tatt for og kjøre i 94km/t i 60 sona

lappen ble beslaglagt og han får ta den opp igjen om 3 mnd med full førerprøve

spørsmålet mitt er, nå etter 3.5 uke ikke har hørt noe mer angående fotoboksen

vet dere hvor lang tid det kan ta? hva han kan forholde seg til ? og hva som kan skje? ettersom han har mista lappen senere på dagen samma dag.

kan han liksom få lappen om 3 mnd og derretter høre ang fotoboksen om 6mnd om at det blir et førerkort beslag?

nå mener han at han ikke hadde mer enn 75-80 forbi fotoboksen da så jeg tror ikke det blir noe førerkort beslag selv. men er det mulig at han kan ta opp igjen lappen og dermed få et førerkort beslag til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spørsmålet mitt er jo om han kan få nok et førerkort beslag etter det han allerede har fått samme dagen som han ble tatt i fotoboksen, bota blir jo ikke noe problem. men det at han sitter å gruer seg over at han tar opp igjen lappen å dermed får et beslag til senere er det som skremmer han

Lenke til kommentar
Del på andre sider