Gå til innhold

Logitech G25

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Hei har en kompis som har dette ratte og vi skulle teste det på Gran Turisimo proloung 5 men ikke faen om det funker. er det noen flere som har vært borti dette?

Girspak og gass og brems funker pluss att de 2 knappene som er på ratte funker men ikke noen reaksjon når man svinger.

Funker dette ratte til noen spill på pc da? eller er detta ratte bare dritt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja G25 fungerer på Gran Turisimo Proloung. Spilte Gran Turisimo Proloung hos en kompis med G25 og det var sinnsykt rått :)

Rattet er ikke å finne i menyen over diverse ratt, så vi satt derfor bare ett random ratt på. Stilte spillet inn på simulasjon også kunne vi kjøre så mye vi ville ;)

For å få clutchen til å fungere må du trykke på TREKANT(ved girspaken altså) tror jeg det var. Tror det må gjøres for hver runde.

Styringa og alt fungerte ihvertfall sinnsykt bra :D

PS: Er alle kabler kobla i? :p Sjekk at kablene sitter godt nok + at det er strøm på rattet.

Kjør hardt, kjør stil, kjør olabil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja G25 fungerer på Gran Turisimo Proloung. Spilte Gran Turisimo Proloung hos en kompis med G25 og det var sinnsykt rått :)

Rattet er ikke å finne i menyen over diverse ratt, så vi satt derfor bare ett random ratt på. Stilte spillet inn på simulasjon også kunne vi kjøre så mye vi ville ;)

For å få clutchen til å fungere må du trykke på TREKANT(ved girspaken altså) tror jeg det var. Tror det må gjøres for hver runde.

PS: Er alle kabler kobla i? :p Sjekk at kablene sitter godt nok + at det er strøm på rattet.

Ja alle kablene er koblet i. hvilket random ratt satt e dere det på da? som jeg sa så fungerer knappene som er på ratt men ikke styringa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke no' problem med G25 rattet i GT5 prologue. Jeg plugget bare USB'en til PS3'a og vips var jeg i gang. :driving

For hvert løp må du trykke den aller øverste knappen på gir-konsollen for å "aktivere" kløtsjen, altså etter man passerer START og får selv kontrollen på spillet. Den knappen fungerer også som revers, jaffal i Tip-Tronic giring.

13 Toyota Prius + Seven (Taxi) | 01 Audi Ur-Allroad 2,5TDi  | 91 Audi 100q 2.3E Avant | 87 VW Transporter 1,6 TD Syncro | 90 Audi 200 20V | 86 Audi 100 CD Avant| 91 Audi S2 | 93 Calibra Turbo 4x4
VW Audi Club Norwegen - Troms & Finnmark Lokallag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte min Januar 2007. Også meget lite brukt. Det ska nå ikke ha noe å si uansett...

Plugga i rattet før jeg slo på PS3. Kanskje ligg noe der..?

Jeg opplevde omvendt problem: det gikk ikke å bruke håndkontrolleren til å kjøre med, så lenge rattet var plugget i PS3. Prøv å skru av håndkontrolleren...

Håper kompisn din fikser det. Utrolig bra å kjøre med G25 rattet. :)

13 Toyota Prius + Seven (Taxi) | 01 Audi Ur-Allroad 2,5TDi  | 91 Audi 100q 2.3E Avant | 87 VW Transporter 1,6 TD Syncro | 90 Audi 200 20V | 86 Audi 100 CD Avant| 91 Audi S2 | 93 Calibra Turbo 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei har en kompis som har dette ratte og vi skulle teste det på Gran Turisimo proloung 5 men ikke faen om det funker. er det noen flere som har vært borti dette?

Girspak og gass og brems funker pluss att de 2 knappene som er på ratte funker men ikke noen reaksjon når man svinger.

Funker dette ratte til noen spill på pc da? eller er detta ratte bare dritt?

Styringa funker ikke hvis man ikke putter i 230V til rattet. Men alt annet funka, akkurat slik du beskriver her.

Ikke spør hvordan jeg fant ut det... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koble til alle kablene. Velg Driving Force Pro i spillets innstillinger og kjør. For å aktivere clutchen må du trykke trekant i begynnelsen av hvert løp etter "start"-beskjeden har kommet på skjermen. Jeg har brukt rattet siden GT5p kom ut og det fungerer like bra for meg som for tusenvis av andre på GTPlanet. Let videre på forumet der om du ikke ble klok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Jeg har prøvd det på gt 5 prologue DEMO (fra japansk konto den gang) og da virket rattet og også h-shift virket delvis. Men ikke clutch. jeg lurer på om det virker på gt5 prologue europa

Edit:

Jeg så ikke at dette var bekreftet rett over, virket det BRA med clutch aktivert eller? Hvordan har de løst det i de løpene som har flying start?

Får lyst å kjøpe g25 hvis det er god støtte for clutch og gir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider