Gå til innhold

Problemer ved kobling av anlegg

Ranger emnet

msfoster

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har i dag koblet anlegget slik jeg tror og mener at koblingene skal være, men ting ser ikke ut til å fungere.

Koblet sammen to høytalere og en basser til forsterkeren min. Videre har jeg også en remotekabel tilkoblet til spilleren. Spørsmålet er som følger; hvor på spilleren skal remote kobles? I dokumentasjonen til spilleren min står det at "Remote On" er en egen kobling. Denne får jeg ikke koblet til da jeg mangler en type "kabelsko" som kreves for å få kontakt med spilleren. Det jeg derimot har gjort er å koble remotekabelen på auto-tuner-kabelen. Har også forhørt meg med forhandler og han sier at det skal fint gå an å koble den på tunerkabelen.

Vel, alt er koblet, men forsterker er død. Ingen led/lampe lyser uansett hva jeg prøver. Trodde først det var feilkobling av remote, men føler at det faller bort nå som jeg har prøvd diverse muligheter. Hvis jeg setter remote på + 12v ryker sikringen i bilen. Ble anbefalt å teste med konstant strømtilførsel.

Har også sjekket jordingen, hvilket ser ut for å ha god kontakt med chassiet.

Noen som har tips til hva jeg kan gjøre foruten å måle strømtilførsel vha et voltmeter?

Takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 weeks later...

heisann. Hadde jeg vært deg hadde jeg kjøpt meg den kabelskoen. Det finnes utrolige mangen cd-spillere, og ingen er like. Har du målt volten til chassiet ?

Hadde det problemet hjemme. For dårlig jording. Men da gikk forsterker på. Så problemet ditt ligger nok i remoten. ;)

Dersom det ikke fungerer med den overgangen til remoten, så ta kontakt med nærmeste bilstereo firma. De burde ha peiling.

Håper det fikser seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 8 months later...