Gå til innhold

Vindusviskere sluttet å virke. HJELP!

Ranger emnet


tussi18

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Da jeg startet bilen min forleden skulle jeg viske av snø på frontruta og da kom det et "KLAKK" og så funket de ikke mer. Vindusvisker motoren funker men viskerne går ikke opp og ned. Jeg kan selv dra dem lett opp og ned med handa mi.

 

Trenger hjelp fort. Hva er galt tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nok ned under plasten der jah;)

Litt klips også må du demontere begge viskerarmene om jeg ikke tar feil, de står vell montert gjennom hull i denne plastsaken.

Når du kommer nedi der ser du rett i viskermotoren og stagene som går fra motor til armene.

Kan være du må kjøpe ett par smådeler for å hekte sammen igjen, men er neppe store kostnaden.

Derimot kan du jo være glad for at du ikke har brent pussermotoren da den sikkert koster litt, gjør affal det til andre biler, og ikke er så hyggelig å bytte neddi gørrhålla hvor all dritt samler seg=P

Jeg anbefaler herved bilkosten som er en nyttig oppfindelse, både kost og skrape i ett, så er du sikker på at dette ikke skjer igjen. Jeg vet dette høres ut som nærmest en moralpreken, men tenk deg belastningen det er for lille pussermotoren å skuffe vekk 5 kilo snø av ruta, den er laget for å gnu vekk litt vann liksom. Skal man ha billigst mulig bilhold krever det altså at man tar noen forhåndsregler.

Å jeg vet jeg overdriver når jeg sier 5 kilo snø, og at det ikke tar noe skade av 1 cm nysnø, men face it, noe har altså knekt i dette tilfellet affal...

Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil

Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår