tuder Skrevet Mars 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2008 Har funnet noe polering som stod i verkstedet, som jeg tenkte å bruke opp før jeg kjøper noe nytt. Lurer på om det er noe å satse på. *Turtle Wax - Color Cure Plus, slik med lakkstift. Gråfarge som bilen. *Turtle Wax - Emerald Series Carnauba Blend *AutoGlym - Super Resin Polish Hvilken av disse bør jeg bruke, evt hvordan. Har tenkt å kjøpe Riccardo Clay, og Optimum No Rinse Wash & Shine som smørning. Pluss div microfiber og pads. Takk for tips Siter -03 320d Mtech Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
honnings88 Skrevet Mars 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2008 Ville lagt turtle produktene til side. Begynte å saumfare dette forumet etter å ha prøvd og polere bilen med et turtle produkt. Og det er mye større forskjell på produktene enn man skulle tro. Ville brukt Chemical guys quick detailer som lubricant til clayen. Ellers er ikke autoglym super resin polish helt håpløs så den kan du jo godt bruke opp. Ellers ville jeg kanskje investert i en flaske med Meguiars NXT tech Wax som er en veldig enkel måte og polere bilen på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokim Skrevet Mars 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2008 jeg synes også autoglymen er grei. Lett og ha med og gjøre og fin og legge på for hånd Siter # 1996 940 herregårdsvogn # 1969 Amazon 122S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Mars 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2008 AutoGlym - Super Resin Polish er eit poleringsmiddel. Du må ha på ein voks etterpå for å beskytte lakken. Meguairs NXT tech Wax er eit produkt eg kan anbefalle. Kjempelett å jobbe med! Den inneholder litegrann rens, so er lakken bra, kan du droppe polering. Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest trogha Skrevet Mars 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2008 Ville ikke lagt Nxt tech wax etter AG super resin polish fordi SRP fyller ripene istede for å fjerne dem, og tech wax har litt rens i seg.. Da kan man egentlig droppe SRP og kun bruke tech wax. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turn-in Skrevet Mars 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2008 *Turtle Wax - Emerald Series Carnauba Blend Hvis dette er en ren voks ville jeg brukt den etter å ha polert med AG super resin polish. Carnauba er fine saker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Mars 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2008 Ikke vondt ment.. Men eksakt hvor mye Carnauba tror du den inneholder? :) Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truhaa Skrevet Mars 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2008 samme som trogha... SRP er en polish, den må beskyttes etterpå med en ren sealer du finner en ren sealer i autoglym serien (husker ikke navnet) som funkler greit. Uansett hadde jeg droppet de to og gått rett på NXT tech wax istedet. Deep crystal polish og NXTn funker bra sammen. Ellers sverger jeg til Duargloss serien selv. DG 101, 105 og 111 er en killer kombo.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HHA Skrevet April 1, 2008 Rapporter Share Skrevet April 1, 2008 Autoglym Super Resin Polish Også fullfører du med ett tynt lagt med Autoglym Extra Gloss Protection. La det ligge på bilen din en stund. Selv ville jeg latt det ligge 2 timer før jeg hadde fjerna restene med microfiberklut :) Autoglym Super Resin Polish, http://home.no.net/hha88/HHA/Bilpleie/Produkt-Utstyr/Autoglym/Autoglym_Super_Resin_Polish.JPG Autoglym Extra Gloss Protection, http://home.no.net/hha88/HHA/Bilpleie/Produkt-Utstyr/Autoglym/Autoglym_Extra_Gloss_Protection.JPG Siter Kjør hardt, kjør stil, kjør olabil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tuder Skrevet April 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 3, 2008 Lakken er ganske bra tror jeg, bortsett fra noen svarte prikker som sikkert blir borte med litt clay. Så da er det sikkert nok å kjøpe seg nxt wax og ferdig med det. Alle skryter så fælt av den så da får vi se.. Siter -03 320d Mtech Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg