Gå til innhold

Poleringshjelp

Ranger emnet

tuder

Anbefalte innlegg

Har funnet noe polering som stod i verkstedet, som jeg tenkte å bruke opp før jeg kjøper noe nytt. Lurer på om det er noe å satse på.

*Turtle Wax - Color Cure Plus, slik med lakkstift. Gråfarge som bilen.

*Turtle Wax - Emerald Series Carnauba Blend

*AutoGlym - Super Resin Polish

Hvilken av disse bør jeg bruke, evt hvordan.

Har tenkt å kjøpe Riccardo Clay, og Optimum No Rinse Wash & Shine som smørning. Pluss div microfiber og pads.

Takk for tips

-03 320d Mtech

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville lagt turtle produktene til side. Begynte å saumfare dette forumet etter å ha prøvd og polere bilen med et turtle produkt. Og det er mye større forskjell på produktene enn man skulle tro.

Ville brukt Chemical guys quick detailer som lubricant til clayen.

Ellers er ikke autoglym super resin polish helt håpløs så den kan du jo godt bruke opp. Ellers ville jeg kanskje investert i en flaske med Meguiars NXT tech Wax som er en veldig enkel måte og polere bilen på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AutoGlym - Super Resin Polish er eit poleringsmiddel. Du må ha på ein voks etterpå for å beskytte lakken.

Meguairs NXT tech Wax er eit produkt eg kan anbefalle.

Kjempelett å jobbe med!

Den inneholder litegrann rens, so er lakken bra, kan du droppe polering.

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke lagt Nxt tech wax etter AG super resin polish fordi SRP fyller ripene istede for å fjerne dem, og tech wax har litt rens i seg..

Da kan man egentlig droppe SRP og kun bruke tech wax.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

samme som trogha...

SRP er en polish, den må beskyttes etterpå med en ren sealer du finner en ren sealer i autoglym serien (husker ikke navnet) som funkler greit.

Uansett hadde jeg droppet de to og gått rett på NXT tech wax istedet. Deep crystal polish og NXTn funker bra sammen.

Ellers sverger jeg til Duargloss serien selv.

DG 101, 105 og 111 er en killer kombo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Autoglym Super Resin Polish

Også fullfører du med ett tynt lagt med Autoglym Extra Gloss Protection. La det ligge på bilen din en stund. Selv ville jeg latt det ligge 2 timer før jeg hadde fjerna restene med microfiberklut :)

Autoglym Super Resin Polish, http://home.no.net/hha88/HHA/Bilpleie/Produkt-Utstyr/Autoglym/Autoglym_Super_Resin_Polish.JPG

Autoglym Extra Gloss Protection, http://home.no.net/hha88/HHA/Bilpleie/Produkt-Utstyr/Autoglym/Autoglym_Extra_Gloss_Protection.JPG

Kjør hardt, kjør stil, kjør olabil

Lenke til kommentar
Del på andre sider