Gå til innhold

E85 - innblanding i bensin uten modifisering av motorstyring

Ranger emnet


Baufish

Anbefalte innlegg

Husk at vekt har litt og si også, så håper det var lik vekt under målingene dine :)

 

Samt lik vind, temperatur, dekktrykk osv.

 

At man får noe bedre høyere effekt på en motor med automatisk tenningsregulering er jeg helt med på, men at det er 10-20%/20hk tror jeg ikke på før jeg får se bremsepapirene.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fylte litt E85 på en gassermotor i helgen, hadde trolig et sted mellom 50% og 70% E85 (dvs altfor mye). Bilen fuska og gikk dårlig på tomgang (som ventet), men det rare var at hvis jeg dro ut choken og ga på gikk det merkbart bedre enn på vanlig 95. Brenner E85 magrere enn 95 blyfri?

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samt lik vind, temperatur, dekktrykk osv.

 

At man får noe bedre høyere effekt på en motor med automatisk tenningsregulering er jeg helt med på, men at det er 10-20%/20hk tror jeg ikke på før jeg får se bremsepapirene.

 

Er rart ingen som har papirer på denne enda. Kanskje de ikke får så mye som man trur :idea:

Project: "FrostBite" by GSS Motorsports

- 2007 Focus

- 1995 Mustang cab

- 1994 Mustang coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fylte litt E85 på en gassermotor i helgen, hadde trolig et sted mellom 50% og 70% E85 (dvs altfor mye). Bilen fuska og gikk dårlig på tomgang (som ventet), men det rare var at hvis jeg dro ut choken og ga på gikk det merkbart bedre enn på vanlig 95. Brenner E85 magrere enn 95 blyfri?

 

Lambda 1 på bensin er 14.7. På e 85 er den 9.76. Det er nesten 28% forskjell. Det vil si at motoren trenger ca 28% mere drivstoff når den kjører på E85 kontra bensin. Så det som skjedde hos deg var at motoren gikk magert ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Hei.

Jeg har akkurat kjøpt meg en bio bil (Audi A4 2.0 TFSI E85 FlexFuel) og lurer litt på hva som er best for motoren å få.

Si man har to like biler hvor man kjører den ene på bensin og den andre på E85. Så ser man på slitasje etter 100.000 og 200.000km.

Vil da bensin motoren være i bedre form eller vil de være ganske så likt slitt?

(I dette tilfelle så må jo bilene bli kjørt like hardt. Men si de blir kjørt helt likt eller kanskje motoren blir montert i en benk og bremset i lang lang tid men samme last)

Ser også bort fra pris og miljø.

 

mvh,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sies at motorer som har gått på 100% sprit (E100) i Brazil sliter ut stempelringer og toppen av sylinderløpene i noe større grad enn rene bensinmotorer.. men allerede på E85 er slitasjen betraktelig mindre enn på E100. Så jeg tror neppe man skal bekymre seg stort..

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår