Gå til innhold

B230K - Like dårlig som folk skal ha det til?

Ranger emnet

melonen1

Anbefalte innlegg

Er ikke den som bruker mest bensin ihvertfall.. Men når man først får litt feil på selve motoren, nytter det lite uansett hva man gjør, så da er det bytte av innsug og forgasser som teller.. Men om motoren funker, er den rimelig holdbar ja..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motoren er kanskje ikke noe dårligere, men det finnes svært få personer som faktisk har peiling og kan problemsøke forgasser og tenningssystem på disse.

Og i motsetning til alle andre 8v rødblokker så blir det ventilsalat i denne om registerreima går.

ble faktisk ikke noen skakke ventiler på den jeg hadde og da hadde jeg nesten fult turtall:P

volvo 850.95 bruks prosjekt

volvo 240 GLE.79 prosjekt

volvo 242 L.77 go bil

volvo 142 70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt 4 240ier med k motor å en 740 har vært veldi fornøyd å hadde kun litt problem med en av 240ien men va bare vakumlekasje på en av slangene. Har oxo hadde registerhaveri med en å det gjekk heldivis bra , men hørt om mange så får ventilsalat ja kansje jeg var en av dei heldige hehe. Uansett k motor er grei så lenge den fungerer å jeg synst den ikkje fortjener alt det negative pratet om den det va en motor så vart brukt 2år som skulle være såkalt sparemotoren til volvo til b230f tok over

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I og for seg så er ikke den motoren dårlig, eneste du burde gjöre er og bytte reg. reim för du setter den inn (så slipper du og ta ventiler om reg. reima ryker), og forgasser og tenning er bra så lenge det ikke kukker (som nevnt tidligere), men er helt enig med han ene her, at grunnen til at mange prater dritt om denne motoren her er mangel på kunskap om forgasserens og tenningens virkemåte og hvordan de evt. skal fikse de om de ryker.

B230k er vell den gassermotoren som skal bruke minst bensin av alle gassermotorene volvo har laget og dette er LAAANG i fra den dårligste motoren volvo har laget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider