Gå til innhold

Kjøpt tyskregistrert delebil. Mulig å vrake den?

Ranger emnet

stian90

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte meg en tyskregistrert bil i dag, en Ford Scorpio 1993 modell. Jeg betalte 3000 for den og skal kun bruke den som delebil og derretter sende den til huggeren eller selge den vidre som en delebil. Derfor har jeg ikke tollet, omregistrert eller noe annet med den.

Har lest litt forskjellig og noen sier at bilen må være momset, andre sier at jeg må ha papirer på å få den skrota og noen sier at man trenger kun chassisnummer.

Jeg har kun fått ordna et papir der forrige eieren har skrevet en dokumentasjon på at bilen er solgt til meg og uten garanti og skal kun brukes som delebil. Med hans og min underskrift.

Men jeg gikk ut ifra at dette ikke var nok.

Har ikke noe papirer eller dokumentasjon på bilen utover det. Skiltene skrudde han av.

Tenkte å ta kontakt med han i morgen igjen å få ordna vognkort med info på bilen og registreringsnummeret osv, samt en kopi av bankkortet eller førerkortet hans som en dokumentasjon. Holder det? Noen som vet noe, eller har erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du vil ikke få penger for bilen når du vraker den. Men det er mange bilopphuggerier som tar imot den selvom siden de får betalt per tonn de selger vider.

Så ta heller litt ansvar å lever den på et huggeri..

Setter du den fra deg i en grøft vil bilen bli tauet vekk etterhvert og da finner dem ofte ut hvem som eier bilen. Og for å si det slik, finner de ut hvem han som eide bilen før deg er, så vil han lett oppgi hvem du er osv sånn at han slipper konsekvenene av dette. Jobber med dette selv, så har vært mye borti dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge jeg blir kvitt den når jeg er ferdig med den er jeg fornøyd, og da helst hos en høgger. Bryr meg ikke om jeg får betalt for den eller ikke for billige deler har jeg fått uansett.

Skal forhøre meg litt rundt, han jeg kjøpte den av skal hvertfall sende alle papirer han har på den, kan kanskje gjøre det litt lettere

Lenke til kommentar
Del på andre sider