Onlyvw Skrevet Mars 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2008 Har problemer med ladetrykket på kjørecomputeren. Hvor måler denne trykket fra??? Får maks 800 på denne og den varierer stort uten særlig logikk. Tenker selv på lekkasje i noen slanger. Er litt bekymret for noen feilkoblinger på slangene. Noen som kan fortelle meg hvor de små vakuumslangene skal. Er blandt annet ett uttak bak på innsuget etter spjeldet. Er også ett T stykke hvor det er montert på en form for tilbakeslagsventil. Denne går til 2 hvite plastledninger. Bilen er en passat g60 og jeg har ikke studert denne skikkelig. Har bare lest att den må ha nøyaktig 1000mm slange fra innsug til hjerne, men hvilket er riktig uttak for denne. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EliteCorrado Skrevet Mars 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2008 Siter Seat Leon 1.9 TDI PD Chevrolet Tahoe SC x VW Corrado G60 x Audi 80 x Jetta GTI x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Onlyvw Skrevet Mars 31, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2008 Takk for meget bra tegning over vacuumslangene. Har byttet alle vakuumslanger, men kjørecomputeren viser fremdeles 800+ som maks. Sjekket ladetrykket på Tomgang og det var rundt 0,5 bars undertrykk og ved pådrag gikk ladetrykket ned for så å gå opp til ca 0,65 bar. Dette var vel og merke uten å kjøre bilen. Vil dette ha noen betydning under kjøring??? Hvor måler kjørecomputeren trykket evt får den signaler fra digifanten. Bilen mangler fremdeles endel effekt mener nå jeg, og sjekket derfor kompresjon (alle var rundt 10:1) Blå temp sensor, føleren på insuget (husker ikek navnet) Alle virket greit. Tror ikke det er lambdaen heller da den ikke pøser ut bensin (nødmodus) Skal sjekke tenningen bedre, men så at det var champion plugger med 7 tall og det betyr vel att det er litt varme plugger for denne motoren aller har jeg misforstått. Noen som har noen formening er jeg svært takknemlig for hjelp :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Onlyvw Skrevet April 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 4, 2008 Har sjekket kjørecomputeren mot instrument, og computeren viser feil. Pluggene var Champion RN7YCC og skal vel være til g60. Sliter enda med at den fusker eller ikke aksellerer helt som den skal på mellomregisteret. Kommer skikkelig mellom 5000->rødmerke. Reagerer også på at når jeg slipper gassen går den litt sakte nedover på turtallet. Hvordan sjekker jeg tenninga på denne??? Er det knotete å få til. Hvor sitter skruen for å løsne fordeleren. Er den knotete å få tak i??? Har forresten byttet fordelerlokk, rotor og pluggledninger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Autotune Skrevet April 4, 2008 Rapporter Share Skrevet April 4, 2008 Sjekk om det er noen vacumlekasjer. Men kompresjon på 10:1 er for høyt, merkelig. G60 har vel 8,5:1 Siter The Power of Six Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Onlyvw Skrevet April 5, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 5, 2008 Takk for svar, men har sjekket for vakuumlekkasje. Så også kjapt på tenningen, men det var ikke lett å se tenningsmerkene. Har enda ikke justert tenningen, men kan det være den? Reagerte litt på att det virket som om fordeleren var litt slakk på rotoren da den kunne foskyves samt løftes på. Bilen er treig på turtallet. Virker rett og slett slapp selv når jeg bare ruser den. Kan det være bensinmengde/trykk, men det er vel litt merkelig da den er slapp når jeg ruser den uten belastning. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Autotune Skrevet April 5, 2008 Rapporter Share Skrevet April 5, 2008 Sjekk tenning, registerinnstilling, og kjøp originale plugger fra Bosch. Er følsomme på pluggene disse motorene. Siter The Power of Six Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.