Senshi Skrevet Mars 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2008 Hei, Har dere tectyl behandla Mini'ene deres? Når jeg bytta eksos, var det litt rust på eksosen. Ingen rust under bilen, utenom noen skruer som har litt rust på seg. Tenkte å tectylbehandle bilen under før det evt kommer noe rust. Er det noen negative sider ved tectylbehandling? Eller er det bare til å kjøre på? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grenadiers Skrevet Mars 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2008 Er ikke Mini galvanisert? Usikker på om det er behov for ytterligere behandling. Har ellers hørt at biler som har gått et par år kan være skumle å sette inn med tectyl. Kan låse rust og fuktighet inne. Noen sverger jo til oljing. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Senshi Skrevet Mars 31, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2008 Hmm... Hva er oljing da? Fikk beskjed om at bilen blir sandblåst og sinkbehandlet før tectyl påføres. Høres greit ut for meg. Men har lite peiling på dette området. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scanspeed Skrevet Mars 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2008 Hmm... Hva er oljing da? Fikk beskjed om at bilen blir sandblåst og sinkbehandlet før tectyl påføres. Høres greit ut for meg. Men har lite peiling på dette området. Jeg vil tro at bilene er galvanisert og da er det ikke noe vits i tectyl. vil jo alltid få noe rust på skruer og diverse.. Hadde en 1990 mod Audi som var galvanisert og ikke tectylbehandlet. Ikke noe rust her utenom på skruer og litt overflate rust på lenke armer. Tatt fra Mini2: "Done a bit of research... The car is basically made from formed sheet metal. To protect it from corrossion, the whole body is dipped into an electrocoat bath, and this is where an electric charge applies a protective paint to the body. Then a PVC resin is applied to seal body seams, and this is for waterproofing, sound proofing and vibration (yes, vibration!). The car then has a primer applied to protect against chipping and then has a total of 6 coats of paint before a 'clear coat' is applied for hardness, depth and durability. Looks like this process provides us with our 12 year anti-rust warantee! Dont think we will get any problems with rust for years to come." Siter - 2008 VW Passat 4-Motion - 1999 Suzuki GSX-600R (X) 2002 Mini Cooper S Hartge MRS (X)1990 Audi 90 20v quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Senshi Skrevet April 1, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 1, 2008 OK... Da gidder jeg ikke bruke penger på tectylbehandling. Bruker pengene på etterbehandling av teflon lakkbeskyttelse (Tefcar) istedetfor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.