Gå til innhold

4-link og watt link

Ranger emnet


poitdexter

Anbefalte innlegg

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det sitter vel panhard stag på de fleste 240er.,, mener jeg

Så wattlink er strengt tatt ikke noe å tenke på med det første.

 

Men fourlink vil jeg tro kan lønne seg når du skal over 200-250, men du finner fort ut om du trenger det, for hvis bakstillinga er helt ute å kjøre når du spinner f.eks så er det på tide å få på det...

NorskEscortRegister.Net

Escort Mk1 og Mk2 register

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mark1

Det sitter vel panhard stag på de fleste 240er.,, mener jeg

Så wattlink er strengt tatt ikke noe å tenke på med det første.

 

Men fourlink vil jeg tro kan lønne seg når du skal over 200-250, men du finner fort ut om du trenger det, for hvis bakstillinga er helt ute å kjøre når du spinner f.eks så er det på tide å få på det...

 

watt-linken gjør vel sånn at bilen er med stabil ved fjæring. den vrir seg ikke til siden når bilen fjærer. det er jo fint og ha ved senking. det eer jo grenser for hvor mye man kan justere panhardstaget. 4-linken er vel der for at bilen skal sette seg litt i ræva når man gir på?!

Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Kan noen forklare meg hva alle dissa linka er for noe?

Veit det er noe slags form for avstivning på bakstilling, men hva er forskjellen på wattlink, multilink og fourlink????

 

Takker for svar!!

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis forumet fortsatt hadde hatt den muligheten at jeg kunne laste opp bilder,

så kunne jeg tegna for deg.

men nå får du nøye deg med en RÆVVA forklaring:

 

wattlink er to stag som går langsmed akslingen og henger fast i diffrensialhuset på to forskjellige steder slik at akslingen ikke kan vri seg radialt.

 

fourlink er fire stag som er festa forover og er en veldig enkel opphgengstype av bakakslingen.

på bildet har han triangelstag i tilleg i overkant.

fourlink.jpg

 

multilink erstatter hele den stive bakakslingen slik at du har en stasjonær diff med to bevegelige drivaksler.

hjulet er hengt opp i masse stag, nesten som dobble A-armer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår