Gå til innhold

4-link og watt link

Ranger emnet


poitdexter

Anbefalte innlegg

Jeg mener også at volvo har 4-link originalt jeg... 240ien har jo bare armeer under bakakslingen og over bakakslingen og begge går fremover..

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...
Originally posted by 2Fast4all

Volvo har IKKE 4-link i opphenget sitt!!!

 

okay, definer 4-link da!

 

Originally posted by 2Fast4all

Det eneste som er der er det forbaska panhardstagget som tukler til bakstillinga når du senker bilen. Watt-link er tingen

 

akurat det er det problemet er det vel flere biler som har.

At bakakslen bilr stående mer til ene sia jo mer du senker bilen pga panhard staget.

Wattlink er fint da ja...

'01 Alfa 147 2.0TS SS

'76 Ascona 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så flink til 4 link, men jeg vet at mange bygger om 240 til 4 link. Dette brukes da i rally, tror de gutta vet hva dem gjør. Det selges også ombyggingssett! Hvorfor bygge om hvis det er der originalt? http://www.mamut.com/controls/shop/shops/3/default.asp?wwwalias=lysakerbil&gid=15&subgid=13

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forskjellen på det der og det som sitter orginalt på volvo er da med andre ord at fjærene ikke sitter på undre "arm", at armene/stagene sitter tvers ovenfor hverandre, at de har uniballfeste mot bakakslen, og at det er lik lengde på stagene?

 

sorry, men jeg mener fortsatt at det er 4-link som sitter på 240'n orginalt, men at det er mer effektivt det du har bilde av der kan jeg være enig i!

 

kan hende jeg tar feil, er ikke vrang heller.

mulig jeg har misforstått hva som kalles 4-link.

'01 Alfa 147 2.0TS SS

'76 Ascona 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4link bestemmer hvor langt ned bilen greier å suge seg ned før du får hjulspinn, mao. høyere friksjon, bedre start. Watt link bestemmer hvor i lende diffklokke og bakhjul står i forhold til resten av bilen. Dette er ikke nyttig om det justeres feil, men er derimot ektremt nyttig i den forstand at det ikke finnes bevegelse sideveis (i forhold til bilens kjøreretning) under hard kjøring (type rallycross o.l.). Kan skaffe bedre utrettelse om intresert, eller se ch-racing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Originally posted by cfn

watt-link er jo for å få justert bakakslen så den ikke trekker til sidene.

ikke for å stive av bilen!

4-link er jo for å få bilen til å "sette" seg, som gjør at mer vekt kommer over bakakslen, som igjen gjør at bilen får bedre tak!

 

Jeg men at watt linken er ikke laget for at folk ikke skal få hjubuene sine skrapt av dekkene.

Men for å få bilen fast sidelengs!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er 4link. Om det er originalt på volvo så er det noen som har ribba min kraftig. Her er det også montert wat-link

 

Ligner da litt på 4 link det som er på volvo 240

 

Har laget en litt grov tegning du kan sammenligne

240vs4link.JPG

 

Ser du at lik hetene er der

 

Her er bildet av samme aksling som du har bilder av den har jo også watt-link :)

tn_AUT_0791.JPG

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår