Labbetuss Skrevet November 13, 2003 Rapporter Share Skrevet November 13, 2003 noen som har prøvd å flytte over innmaten i ei vr6 gir kasse over i ei g60 kasse? det sies at det går da... å at gir kassa til vr6en skal tåle ca 300 hk og fodt over 4oonm.... hadde jo vært en ide da, istedet for å kjøpe motorspert kasse til 30 40000.... noen ider? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegard Skrevet November 13, 2003 Rapporter Share Skrevet November 13, 2003 Det er ikke drevsatsen som er det svake punktet på noen av disse kassene, det er diffen som ryker. Den har lett for å sprenge seg ut av diffhuset ved hjulspinn. Det er diffbrems som hjelper mot dette problemet. Prøver å dra igang et felles innkjøp. http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=21270 Siter Tlf. 984 99 155 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60Turbo Skrevet November 13, 2003 Rapporter Share Skrevet November 13, 2003 Originally posted by Labbetuss noen som har prøvd å flytte over innmaten i ei vr6 gir kasse over i ei g60 kasse? det sies at det går da... å at gir kassa til vr6en skal tåle ca 300 hk og fodt over 4oonm.... hadde jo vært en ide da, istedet for å kjøpe motorspert kasse til 30 40000.... noen ider? Er ikke kassene like da? mener de går om hverandre jeg....... Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegard Skrevet November 13, 2003 Rapporter Share Skrevet November 13, 2003 Originally posted by G60Turbo Er ikke kassene like da? mener de går om hverandre jeg....... Det er forskjell på formen på kassa... Ulike der hvor de møter blokka. Siter Tlf. 984 99 155 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mk2-16v Skrevet November 14, 2003 Rapporter Share Skrevet November 14, 2003 Originally posted by Labbetuss noen som har prøvd å flytte over innmaten i ei vr6 gir kasse over i ei g60 kasse? det sies at det går da... å at gir kassa til vr6en skal tåle ca 300 hk og fodt over 4oonm.... hadde jo vært en ide da, istedet for å kjøpe motorspert kasse til 30 40000.... noen ider? Sikker på at det ikke finnes overgang så man kan montere kassa på 4 sylindra motorer da? Det lages jo så utrolig mye rart veit du ;) Siter "I'm so smart I'm practically retarded" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegard Skrevet November 14, 2003 Rapporter Share Skrevet November 14, 2003 Du kan jo sette inn innmaten fra VR6-kassa inn i G60-kassa, men den blir litt høygiret tror jeg. Siter Tlf. 984 99 155 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60Turbo Skrevet November 14, 2003 Rapporter Share Skrevet November 14, 2003 Originally posted by Vegard Det er forskjell på formen på kassa... Ulike der hvor de møter blokka. Har hørt de er like, men det snakkes jo så mye B.S. Begge er iallefall 02A kasser. har hørt at folk har tatt innmaten fra VR6 syncro kassa og satt over i G60 Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Labbetuss Skrevet November 14, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 14, 2003 har hørt at de ikke passer omverandre da... men men skal ikke si noen sikkert her.... va hvertfall en kar i danmark som brukte vr6 innmat i gir kassa si fordi den sku tåle en del ner effekt.... ha påsto at ei org g60 kasse tålte ca 200hk.... med margin på at den holder ei god stund, me masse herjing.... mens vr6 kassa tålte visst 300hk... med margin.... vet ikke om han fabler ut om noe han ikke har greie på eller, om hvirklig har peil på dette..... men han virka velldig seriøs da..... e vel mange som kjøre g60 kasse med godt over 200 hk uten at den ryker da..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
greenrallye Skrevet November 15, 2003 Rapporter Share Skrevet November 15, 2003 Etter det jeg har hørt er det minimalt forskjell på selve drevene i G60 kassa og vr6 kassa. Diffen ryker først på begge uansett. Drevene er forholdsvis solide i begge kassene. De kjører vel med godt over 300hk med quaife/peloquin diff i G60 kassene ihvertfall. Siter Rallye Golf (med 16v turbo en gang i fremtiden.) X Volvo 360 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60Turbo Skrevet November 15, 2003 Rapporter Share Skrevet November 15, 2003 Vet ikke hvor mye hk det var i bilen min i sommer jeg men.... det gikk med ett par sett framdekk da det alltid røyk fra innerhjulet i svinga ;) kanskje opp mot 240hk på 1.4 bar? kassa holdt iallefall den Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Labbetuss Skrevet November 15, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 15, 2003 Originally posted by G60Turbo Vet ikke hvor mye hk det var i bilen min i sommer jeg men.... det gikk med ett par sett framdekk da det alltid røyk fra innerhjulet i svinga ;) kanskje opp mot 240hk på 1.4 bar? kassa holdt iallefall den kjøpe skikkli diff da..... slipper du den hjulsspinninga... hehe noen som vet om det er stor forskjell på drevene i en 16v kasse og en g6o kasse da..... hvis vi ser bort fra diffen, som skal byttes uansett...... gidd ikke å bygge om til for g60 kasse hvis det ikke er nødvendig da..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegard Skrevet November 15, 2003 Rapporter Share Skrevet November 15, 2003 Originally posted by Labbetuss kjøpe skikkli diff da..... slipper du den hjulsspinninga... hehe noen som vet om det er stor forskjell på drevene i en 16v kasse og en g6o kasse da..... hvis vi ser bort fra diffen, som skal byttes uansett...... gidd ikke å bygge om til for g60 kasse hvis det ikke er nødvendig da..... 020-kasse på 16V. Svak sammenlignet med 02A. De fleste tar seg bryet med å skifte kasse, da kan du bruke G60-drivaksler også. De tåler mye mer enn 16V-aksler. Siter Tlf. 984 99 155 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.