Gå til innhold

Janp87 Chrysler Neon amerikansk plastrakett

Ranger emnet

Janp87

Anbefalte innlegg

• Svar 216
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Begynt på nytt med dashbordet, fikk saga litt plast slik at jeg fikk plasert Hv 100 lenger ned.

IMG_0195.jpg

IMG_0196.jpg

IMG_0203.jpg

IMG_0204.jpg

IMG_0198.jpg

IMG_0199.jpg

IMG_0200.jpg

IMG_0202.jpg

IMG_0205.jpg

IMG_0206.jpg

IMG_0207.jpg

Kjedelige koppholdere, det kan vi ikke ha noe av!!

IMG_0210.jpg

IMG_0211.jpg

IMG_0212.jpg

IMG_0217.jpg

IMG_0213.jpg

Neste er å få gjort det klar for glassfiber og støpeplast. Dvs skrape opp og drille mange hull...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

P3230024.jpg

hadde ikke sett prosjektet ditt før nå :) kona har fått seg en Neon nå, og jeg har satt noe midlertidig.

MEN i forbindelse med at jeg så "mulighetene" som det er i bilen så ser jeg at du har trekkt en "unødvendig lang" batteri kable. -ikke at det har så mye å si men håper det ikke gjør noe ;)

den kabelen kan du trekke gjennom den gummi proppen som er rett ved ratt stammen -det er på vår Neon- og hadde tenkt å trekke kable men droppa det. Hos deg har mye mer å si, siden du har en del støy i den kablen som går bakover til batteriet...FORDI batteriet fungere som en stor kondensator og demper det meste av støy/rippel som elstres av dynamon -derfor anbefales å ha original/mindre batteri foran og en extra til stereo anlegget bak.

og om du ikke vil flytte kablen så kan du trekke den rett fra dynamon -som er til venstre for bildet- og rett inn gjennom torpedo veggender du har den nå. Ellers jeg muligens ikke kan se det men: hvor er sikringen? selv om batt. er bak. Dynamon kan levere over 70Amper(?) og om batteriet bak skulle løsne så vil det alikevel dynamon levere såpass mye strøm at kablen vil kunne antenne noe på innsiden eller i motorromet -bare min egen tankegang- og selv om jeg vet at det ikke er påbud. men bedre å være på den sikre siden da en sånt sikirng koster lite -den bør vel være dimensjonert til minst det doble strøm som dynamon leverer -husk at starteren trekker en del strøm gjennom denne samme kablen ;)

skal følge med dette her men skal starte en egen tråd med bilen til kona. Jeg har en stratus som jeg skal delta med i NM -men har ikke laget noe prosjekt på den heller...

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deltok på Emma konk, (med org front høytaler, blaupunkt, jalla signalkabel) allikevell var det null motorstøy/dynamostøy :) Så det funker bra slik jeg har det nå med kabler osv, og kabelen hadde jo ikke blitt noe særlig kortere av å legge den inn der du forslo, siden batteriet uansett står på pasjasjersia ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deltok på Emma konk, (med org front høytaler, blaupunkt, jalla signalkabel) allikevell var det null motorstøy/dynamostøy :) Så det funker bra slik jeg har det nå med kabler osv, og kabelen hadde jo ikke blitt noe særlig kortere av å legge den inn der du forslo, siden batteriet uansett står på pasjasjersia ;)

for all del, sa ikke at du ville ha støy men at det er mer støy enn ellers i kablen ;) men, men, så lenge alt funker og du er fornøyd så er det viktigste egentlig :usa:

hva er ladde spenningen din forresten? og vet du hvor stor den dynamon er? på stratus er 90A men er det samme på Neon?

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

testet dash'en inne i bilen og jeg kan visst ikke ha diskantene slik jeg ville, de tok bort frontruta:dg:

så blir å plassere de i a stolpen tror jeg.

IMG_0320.jpg

IMG_0321.jpg

Også fått laget slik at jeg får et deksel jeg kan trekke med blå comfor suede :D En del arbeid igjenn, men nå tror jeg ikke det kommer flere endringer på designet :D

IMG_0322.jpg

IMG_0325.jpg

Lite bilde av kaffekroken i garasjen :P

IMG_0324.jpg

Handlet inn litt polsko osv.

IMG_0319.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider