Dre Racing Skrevet Mars 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2008 Driver nå å skal bygge ny motor til 242n min. tenkte å legge opp noen bilder da. her er gamle b23 blokka mi.. Det sprakk i høst, litt uvisst hvorfor, men olja så ut som baileys når jeg skulle peile den værtfall.. resten av innmaten selges (SPM råder, smidde mahle, oljepumpe, ståldrev på veiv, veiv, underspyling) Her er den ny blokka. B230 -96. disse er litt sterkere enn B23, pga siamesstøpte sylindere. (2 og 2 av sylindrene er liksom støpt sammen) jeg har ikke tenkt til å betongfylle i år (må jo bygge en motor til neste år også ;)) Nyplanet, nyhonet og nyvasket:) Blokka er honet til og passe smidde mahle (volvo) G stempler. og planet 0.1mm for å få den helt 100! jobben er utført av solør motor Begynt og male blokka her, vil teste med svart hammer-rite i år. Tror denne malinga vil sitte skikkeli. Her har jeg lagt i rammelagrene og 90mm veiva fra SPM. Her strammer jeg til rammelager bukkene Jeg drar de med 120nm, i boka står det vel 110nm. har satt sammen råden med stempelet og satt på stempel ringene. ring gapet på denne blei øvre 0,5mm nedre 0,6mm, kansje litt mye, men ikke noe jeg gjør noe med.. Stemplene er dreid helt plane slik at de vender 1mm under blokk kanten.. en sånn stempelringkompressor må man ha når man skal sette i stempler.. husk og smøre skikkli også.. Her kom det første problemet med og ikke kjøre originalt allerede. Skjørtet på stempelet går i skinka på veiva, og enda værre med oljespyleren (fjernet på bildet) Her må stemplene freses for å få plass, ettersom det er så lite så er det ikke noe problem. Så for denne gang kom jeg ikke lenger enn slik, Studsene er fra ARP Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Euro-96 Skrevet Mars 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2008 dæven,du er flink assa!! tar du på deg å bygge mottorn min og?? vil gjerne ha en proff til å gjøre det + at jeg også vil ha en moment-mottor som deg. "dre for mayor @ bf.no!! Siter better to be first in hell than second to heaven Volvo 242 turbo-82 Volvo 245 turbo-93 Volvo 945 turbo-98 Team Losi LST2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mort1 Volvo 4 life Skrevet Mars 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2008 Nydelig arbeid:) :pray Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dre Racing Skrevet Mars 31, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2008 dæven,du er flink assa!!tar du på deg å bygge mottorn min og?? vil gjerne ha en proff til å gjøre det + at jeg også vil ha en moment-mottor som deg. "dre for mayor @ bf.no!! jeg kan værtfall skryte på med den DÅRLIGSTE garasjen til å bygge en 700hesters motor i! i fjor hadde jeg faktisk også en ølkork inni turbon min ved oppstart men jeg kan gjerne slette hele tråden for DIN del Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v242tic Skrevet Mars 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2008 Ser bra ut dette. Hvor mye aksial klaring var d på veiva di mot trustlageret? Siter B23 2,7Liter sugemotorbunn selges komplett i deler eller sammen satt. alt av deler nytt eller nymaskinert. PM ved intersesse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
svetto Skrevet Mars 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2008 i fjor hadde jeg faktisk også en ølkork inni turbon min ved oppstart kanskje ikke så rart du bremset så lite i fjor!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Euro-96 Skrevet Mars 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2008 jeg kan værtfall skryte på med den DÅRLIGSTE garasjen til å bygge en 700hesters motor i! i fjor hadde jeg faktisk også en ølkork inni turbon min ved oppstart men jeg kan gjerne slette hele tråden for DIN del du kommer aldri i nærheten av 700 hester hvis du fortsatt skal henge hos han derre ts eller hva han gurun din het igjen.. når du ikke kom over 500 med 16v så kan du glemme 700 ihvertfall. og ja,slett hva faen du vil for meg Siter better to be first in hell than second to heaven Volvo 242 turbo-82 Volvo 245 turbo-93 Volvo 945 turbo-98 Team Losi LST2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Exerqtor Skrevet Mars 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2008 Bestevenner ja? ;) Siter 1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk 1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt 1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt 1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn 1990 Volvo 245 - Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
svetto Skrevet Mars 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2008 du kommer aldri i nærheten av 700 hester hvis du fortsatt skal henge hos han derre ts eller hva han gurun din het igjen..når du ikke kom over 500 med 16v så kan du glemme 700 ihvertfall. og ja,slett hva faen du vil for meg tja si ikke det, han skal jo kjøre med 5" eksos denne sesongen;) 3" holdt jo ikke sist:win Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jeg ruller Skrevet Mars 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2008 ingenting er som kjærligheten til euro-96 når han vender ryggen til . Hehe. Fy faen :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
svetto Skrevet Mars 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2008 ingenting er som kjærligheten til euro-96 når han vender ryggen til . Hehe. Fy faen :) dette er vel den form for kjærlighet jeg får fra euro:) inkludert at han bøyer seg forover og da må sies;) men uansett dre, ser ut som bra greier kommer sikkert til å bli bra dette:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet April 4, 2008 Rapporter Share Skrevet April 4, 2008 En av grunnene til at jeg kutta ut bilforumet.net.... :rolleyes: Bare drittslenging over alt... Utrooooolig mange seriøse folk her inne..:well: Go bilforum.net:pimp Synst denne motoren din så bra ut jeg :) Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ekren Performance Skrevet April 4, 2008 Rapporter Share Skrevet April 4, 2008 lolololol euro! blir esse godt ja! Siter - Volvo 240 Turbo Intercooler 90 mod 400hk prosjekt.. - Volvo 740 Turbo Intercooler 89 mod Mvh //Kristian Ekren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fighter Skrevet April 4, 2008 Rapporter Share Skrevet April 4, 2008 Ser ut til å bli bra det her:) blir 2.6 liter denne vel? Siter Nissan Primera SRi 1996 X-BMW 520i 1991 X-Volvo 745 GLT 16v 1990 X-Volvo 360 STING 1988 X-Volvo 740 GL 1986 X-Volvo 245 gl 1991 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet April 4, 2008 Rapporter Share Skrevet April 4, 2008 Fortsett med masse bilder DRE! :) Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg