Zimmern86 Skrevet Mars 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2008 har spm ang forsikring sak. Har vært ute for en liten ulykke, noe som var motpartens feil (kjøretøy) Fikk skader på min bil (fullkasko) og jeg fikk bekreftelse fra firmaet om at skadene skulle de dekke. skadetaksten ble takstet høyt, og lurer derfor om at hvis de velger forsikring på denne saken, noe jeg tror de kommer til å gjøre, har jeg rett til å få utbetalt penger fra forsikringselskapet de har? hvordan foregår dette egentli? Siter _________________________________ VW Touran Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Keikooo Skrevet Mars 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2008 ja, du har rett til å få utbetalt taksten i penger, sånn at du kan fikse det selv eller bruke pengene på pils;) Siter [-]Saab 95 2.0t se - 2001 [x]Audi A4 1.6 - 1997 [x]Audi 80 2.0 - 1993 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zimmern86 Skrevet Mars 31, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2008 hehe:) Men hvordan skal jeg gå fram til firmaet som skal dekke dette? evt si til forsikringen? Siter _________________________________ VW Touran Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Keikooo Skrevet Mars 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2008 Har du fått takst hos takstmannen til forsikringsselskapet til firmaet? Siter [-]Saab 95 2.0t se - 2001 [x]Audi A4 1.6 - 1997 [x]Audi 80 2.0 - 1993 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zimmern86 Skrevet Mars 31, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2008 nej, hos møller Siter _________________________________ VW Touran Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Keikooo Skrevet Mars 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2008 ok. Det du gjør da er å la saken gå sin gang hos forsikringsselskapet til deg og motparten. Etterhvert vil du bli innkalt til takst hos en takstmann som er oppnevnt av motpartens forsikringsselkap. Når taksten er tatt får du valget mellom å få penger, tilsvarende taksten, eller at forsikringsselkapet sender bilen på verksted/oppretting å betaler for hele driten. Er du litt nevenyttig, og kanskje har noen kompiser som kan skru så tjener du mest på å ta penga. Var iallefall det jeg gjorde. Høres det bra ut? Siter [-]Saab 95 2.0t se - 2001 [x]Audi A4 1.6 - 1997 [x]Audi 80 2.0 - 1993 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zimmern86 Skrevet April 1, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 1, 2008 ja skjønner. men jeg har papirer på taksteringen, vil dette holde å sende motpartens forsikring, elr vil forsikringen deres se skadene før de gjør noe? Siter _________________________________ VW Touran Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Keikooo Skrevet April 1, 2008 Rapporter Share Skrevet April 1, 2008 Er taksten kjempe høy, er det vell mest sannsynlig at de tar takst på skaden selv. De vil jo ha det billigst mulig, mens møller vill ha det dyrest mulig. du skjønner tegninga? Siter [-]Saab 95 2.0t se - 2001 [x]Audi A4 1.6 - 1997 [x]Audi 80 2.0 - 1993 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zimmern86 Skrevet April 1, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 1, 2008 ja skjønner at de vil ha alt billigst mulig. Men kan jo la de få ta takst, sammelign med papirene på taksten jeg tok på møller.. Skal snakke med motparten i morgen og forhøre meg hva han er villig til. men hvis jeg får pengene fra forsikringen, hvor lang ventetid må jeg vente for å få utbetalt? Siter _________________________________ VW Touran Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Keikooo Skrevet April 3, 2008 Rapporter Share Skrevet April 3, 2008 da går det et par dager fra du har fått taksten:) Siter [-]Saab 95 2.0t se - 2001 [x]Audi A4 1.6 - 1997 [x]Audi 80 2.0 - 1993 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet April 6, 2008 Rapporter Share Skrevet April 6, 2008 dersom du velger kontant erstatning får du dekket delekostnader fullt ut og arbeidspenger erstattes med 75 eller 50% Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet April 6, 2008 Rapporter Share Skrevet April 6, 2008 Sist jeg fikk takst hos merkeverkstedet (ford i dette tilfellet) så fikk jeg utbetalt hele greia fra gjensidige inkludert arbeidspenger. Jeg fikk kort og godt den summen som sto nederst på prisoverslaget Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bøtta Skrevet April 6, 2008 Rapporter Share Skrevet April 6, 2008 dersom du velger kontant erstatning får du dekket delekostnader fullt ut og arbeidspenger erstattes med 75 eller 50% Feil. Siden han har full kasko på bilen skal han få fullt oppgjør ink. m.v.a. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg