Gå til innhold

Anlegg + mobilsentrum

Ranger emnet


El_diablo

Anbefalte innlegg

Skjønner ikke helt hva som er vitsen med å kjøpe ting bare for det at det billig! kan jo like gjerne kaste pengen i dass og dra ned da. Nei sats heller på kvalitet til å begynne med. det koster litt mer, men så blir man jo så mye mer fornøyd også. Styr unna produktene til mobilsentrum, det er jalla produkter.

Roy Andersen

TRU

Cerwin-vega!

VIBE

Lanzar

Pyle

 

www.soundpressure.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Phoenix Gold hadde et gammelt slagord:"Do it right the first time". Fritt oversatt kan man jo strekke det til "Gå for kvalitet, ikke billigvarar som du ikke blir fornøyd med og bytter ut etter kort tid".

Ser forresten at mange ikke har noe til overs for Boss her inne :-) For mange år siden, når jeg skulle kjøpe min første forsterker og første sub Så landet jeg på en Bossforsterker og en ferdig kasse fra MTX - mest på grunn av prisen. Faktisk så har jeg vel aldri hatt et anlegg som jeg har vært så fornøyd med. Nå tenker vel mange at denne karen snakker jo mot seg selv. Først anbefaler han å kjøpe kvalitet, så forteller han at det anlegget han har vært mest fornøyd med er det billigste han har hatt. Poenget kommer nå: Etter kort tid sank trivselsgraden med forsterkeren. Jeg kikket litt rundt og hørte på flere og flere anlegg og fant ut at jeg kanskje burde kikke meg rundt etter en annen forsterker. Siden da har dette med bilstereo blitt en evig spiral av forsterkere, høyttalere og subber inn og ut av bilene jeg har hatt - med dertil hørende stort pengeforbruk. Pioneer - Denon - Phoenix Gold - MTX - Cerwin Vega - Rockford Fosgate - Sony - Boston Acoustics - Celestion - alle disse har tjent gode penger på meg. Til dags dato har jeg ikke kommet til målet - et anlegg hvor jeg er fornøyd med alle komponenter - der de spiller sammen og lager godlyd over hele registeret. 12 år etter min første forsterker... og enda noen flere år etter min første CD-spiller i bilen.

Holder på å samle deler til et godanlegg nå.....igjen....

Og hva blir så moralen? Jo - veien er målet - eller noe sånn.....man blir veldig fort bitt av bilstereobasillen. m'm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Italiano power

og her er bildet fra siden... Tøft?

http://129.142.31.8/DAT/pic/l/42914_1.JPG

 

Chassiset er et stabilt og godt chassis som faktisk brukes på flere dyre basser. Dette er derimot ingen garranti for en god bass.

 

Chassiset gir en god basis for en god bass. Det er stabilt og har god utlufting. Så kobinert med en gob mebran et godt opphng og en god motoer, kan det bli bra, men jeg har mine misstanker om at dette er noe denne bassen ikke innehar.

 

Mabgneten er kapslet inn i forkrommet gitter for at den skal se større ut. Regner med at vi her snakker om en relativt billig kinamagnet.

 

Ytreoppheng (kantoppheng) ser direkte skummel ut. Tviler sterkt på at denne er lineær nok, frykter for kantopphengsesonnanser her.

 

Membranen ser ut som plast med aluminium etterlikning, ikke bra.

 

Denne bassen er tydligvis laget for looks not performance.

 

mvh

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mr. SQ

...Denne bassen er tydligvis laget for looks not performance.

 

mvh

 

Denne subwoferen er en 10", de lover at den skal ha en maks effekt på 600 watt, er det realistisk tror du?

 

Jeg har også sett på to andre alternativ fra mobilsentrum...

 

Et kabinett med 2 10" og innebygget forsterker.

 

Denne her 42917.JPG ... Syns den så litt kjedlig ut, så hvis jeg kjøper denne så skal jeg da pynte litt ja..

 

her er info:

 

dobbel subwoofer med innebygd 100W forsterker.

 

450 W Maximum output

100 W RMS Forsterker

40 Oz Magnet

Voice Coil 2"

Aluminium cone

4/8 ohm

 

eller en liten aktiv 8" http://129.142.31.8/DAT/pic/l/42918.JPG

 

http://129.142.31.8/DAT/pic/l/42918_1.JPG

EL DIABLO Alias Italiano Power

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke snakk om hvor mye effekt en sub har eller kan gi, men hvor mye den tåler.

Det som eventuelt vil ødelegge den subben (eller alle jallasubber) er dårlig byggekvalitet, og ikke for mye watt.

 

Gjør deg selv en tjeneste og glem bilstereo fra mobilsentrum.

 

Hvis du er veldig opptatt av pris, så se på ELTEK sine produkter.

Den rimeligste forsterkerserien deres, "SAGA", er langt bedre enn alt du finner på mobilsentrum.

Kombiner dette med et frontsett og en sub, og du har et rimelig anlegg, som garantert spiller bedre enn jallasentrum sine.

 

Men selfølgelig, skal du ha det billigste du finner, så er det mobilsentrum som gjelder ;)

 

http://www.dynabel.no

 

 

 

Bisarre:

 

Har du fått testa dynabel monoblokka nå?

* 94 RS2

* 85 coupe quattro

* x 82 80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Italiano power

 

Denne subwoferen er en 10", de lover at den skal ha en maks effekt på 600 watt, er det realistisk tror du?

 

Jeg har også sett på to andre alternativ fra mobilsentrum...

 

Et kabinett med 2 10" og innebygget forsterker.

 

Denne her 42917.JPG ... Syns den så litt kjedlig ut, så hvis jeg kjøper denne så skal jeg da pynte litt ja..

 

her er info:

 

dobbel subwoofer med innebygd 100W forsterker.

 

450 W Maximum output

100 W RMS Forsterker

40 Oz Magnet

Voice Coil 2"

Aluminium cone

4/8 ohm

 

eller en liten aktiv 8" http://129.142.31.8/DAT/pic/l/42918.JPG

 

http://129.142.31.8/DAT/pic/l/42918_1.JPG

 

 

Det ser billig ut rett og slett. Har ikke hørt eller sett noe av det i virkeligheten, men når mye av pengene er lang i utseende må lydkvaliteten lide når prisen er så lav.

 

Kjøp i så fall heller en rimelig bass om ikke ser så fet ut, men som er riktig konstruert. Gi blaffen i hvor mye effekt det tåler. Det er ikke interessant for deg i den prisklassen du leter uansett.

 

Kjøp deg er grei sub hvor pengene er lagt i annet enn utseende. så parrer du denne med en ok forsterker. Heller 70 skikkelige watt fra en forsterker med gode strøm og lydegenskaper, enn en billig møkkasak med "1500Watt Max" som det kalles.

 

mvh

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Den rimeligste forsterkerserien deres, "SAGA", er langt bedre enn alt du finner på mobilsentrum. "

 

 

Det morsomme er at dem McHammer forsterkerne som dem har på Mobilsentrum, er faktisk produsert av...............ja nemlig SAGA ser det ut til. Den har samme typebetegnelse som saga sine egne forsterkere, og er mest sannsynlig OEM produsert av SAGA

 

 

en_b_2_18.jpg

 

og

 

en_b_2_82.jpg

 

Noen av de andre er produsert her: Peiying

 

mvh

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår