Vegard Skrevet November 13, 2003 Rapporter Share Skrevet November 13, 2003 Hva er det som gjør at Rallye-golfen er så mye stivere enn en vanlig Golf2? Er det sveising som er forskjellen, og i tilfelle hvor? Er dette noe man kan gjøre på en vanlig Golf? Anyone??? Siter Tlf. 984 99 155 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mk2-16v Skrevet November 13, 2003 Rapporter Share Skrevet November 13, 2003 Jeg har aldri kjørt rallye så jeg veit ikke om den er noe stivere. Men jeg veit at rallye har tykkere stabilisator-stag..... men det visste du sikkert ;) Siter "I'm so smart I'm practically retarded" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegard Skrevet November 13, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 13, 2003 Jeg tenker på karosseriet, og ikke på understellet. Heiser du opp en Rallye på bukk så går dørene like lett, men på en standard Mk2 så merker du at karosseriet henger litt slik at dørene går tregere. Noen som kjenner til punkter som kan sveises slik at tilsvarende stivhet oppnås i en standardbil? Siter Tlf. 984 99 155 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KaiFred Skrevet November 13, 2003 Rapporter Share Skrevet November 13, 2003 Originally posted by Vegard på en standard Mk2 så merker du at karosseriet henger litt slik at dørene går tregere. kan ikke si jeg har merket dette på min noen gang... kanskje din er generelt sliten? ;) Siter Life without knowledge is death in disguise... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
greenrallye Skrevet November 14, 2003 Rapporter Share Skrevet November 14, 2003 relativt vanlig at biler har problemer med dørene når de jekkes opp i ett hjørne. Gamle 16v'en min var sånn. Rallye'n er ikke sånn. hehe. Har vært borti biler jeg ikke har fått igjen døra når de jekkes opp. Siter Rallye Golf (med 16v turbo en gang i fremtiden.) X Volvo 360 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwfreak Skrevet November 14, 2003 Rapporter Share Skrevet November 14, 2003 Originally posted by Vegard Hva er det som gjør at Rallye-golfen er så mye stivere enn en vanlig Golf2? Er det sveising som er forskjellen, og i tilfelle hvor? Er dette noe man kan gjøre på en vanlig Golf? Anyone??? Kan vel kanskje være at rally'en er helsveisa mens en vanlig golf bare er punktsveisa sammen i skjøter... Ellers så er det sikkert noe stab.stag her og der på rally... Er vel bygd for å tåle litt med hensyn til motor å sånn... Hjelper sikkert litt med stab.stag mellom dempertårna foran på en vanlig...:) Siter x Jetta 1.8 84 mod. A4 1.8T 95 mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
projektRUST Skrevet November 15, 2003 Rapporter Share Skrevet November 15, 2003 når du jekker opp en vanlig golf f.eks fremme, så skal det ikke være noe problem å se at kanalen buer til høyere du jekker den. men det kan vel tenkes at hvis en normal golf har god distanse mellom punktene i karosseriet, så vil det i løpet av noen meter kunne bli en fin bue når du løfter opp motoren på rundt 120-noe kg. det er vel bare å rive interiøret i rallyen og begynne å telle punkter.. :-) Siter grønn og hvit, hva er jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60Turbo Skrevet November 15, 2003 Rapporter Share Skrevet November 15, 2003 Rallyen hae kraftigere og mer profilert bunnplate, så det stiver nok opp en del. Veier jo noen kg ekstra og så.... Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfG60Syncro Skrevet November 16, 2003 Rapporter Share Skrevet November 16, 2003 Originally posted by G60Turbo Rallyen hae kraftigere og mer profilert bunnplate, så det stiver nok opp en del. Veier jo noen kg ekstra og så.... Min veier 1165.... Kjenner en som har en lik med skinn, den veier 1180..... :-) Vet ikke hva rallye'ne veier.....? Siter VOLVO - Schnellste Traktor der welt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60Turbo Skrevet November 16, 2003 Rapporter Share Skrevet November 16, 2003 Og min 925 (på papiret) 1000 kg er vel mer reelt tror jeg rallyen veier 1250 etter hva jeg erindrer? Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenB Skrevet November 16, 2003 Rapporter Share Skrevet November 16, 2003 Og min veier under 800:D :D Siter - 03 Audi S3 - 89 VW Golf GT Syncro [x] 99 Audi S3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60Turbo Skrevet November 16, 2003 Rapporter Share Skrevet November 16, 2003 Originally posted by EspenB Og min veier under 800:D :D ja den rusta er no dritt... :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfG60Syncro Skrevet November 17, 2003 Rapporter Share Skrevet November 17, 2003 Originally posted by EspenB Og min veier under 800:D :D Det kommer min og til å gjøre når toppen er ferdig porta..........:D Siter VOLVO - Schnellste Traktor der welt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hersker Hans Skrevet November 17, 2003 Rapporter Share Skrevet November 17, 2003 Det er mulig at de har gjort det samme på rally som på urquattro i forhold til audi coupe, nemlig hele sveisesømmer i stedet for punktsveiser.. Det er det bla på torpedoveggen og rammvangene +++ på bilen min, på søstra mi sin coupe gt er det punktsveiser, samme på den forrige Audi 80 1984 jeg hadde. Siter Driftfun.com 1967 Chevrolet Camaro LS1/T56 1990 Chevrolet Van 6.5 g30 1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kid-A Skrevet November 17, 2003 Rapporter Share Skrevet November 17, 2003 Golf Rallye var jo i utgangspunktet en homologeringsspesial for rally. Dermed helt logisk at de bygde den stivere. Siter Prosjekt: BAD'ROC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.