TheFANATIC Skrevet November 24, 2003 Rapporter Share Skrevet November 24, 2003 Peloquin er billigere og bedre enn quaife. prinsippet er nøyaktig det samme. Gary Peloquin "kopierte" quaife-designet, forbedret det, og startet egen produksjon. Har selv peloquins diff i golf2 vr6 turbo'en min, men har ikke fått testet den skikkelig ennå. Kjøpte den fra Peter (thescirocco.com)! Meget rask levering! Her er en kommentar fra eieren av EIP tuning (vr6 turbo firma) i USA fra vwvortex.com: " The Peloquin is stronger and better in every way than the Quaife. -The ramp angle of the planetary gears is slightly different for better strength -The case bolts are larger and stronger and a finer thread pitch for better clamping ability -The case material has a higher Rockwell than the Quaife and -The Peloquin is a On-Center design, which is better and the Quaife is an offset design. Oh yeah, we have broken the Quaife multiple times, we have never broken a Peloquin. -Rich " http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=847381 my 2 cents. Thomas Siter 1989 Corrado G60 1988 Golf 2 VR6 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60Turbo Skrevet November 24, 2003 Rapporter Share Skrevet November 24, 2003 Jeg stemmer for pingvin diffen! Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CorradoBoy Skrevet November 30, 2003 Rapporter Share Skrevet November 30, 2003 Same same but different, er med på alt :D Me need this shit! :D Går for peloquin da.. eller hva det nå het. hehe:op Siter Holdt avstand - vi ruller - Follogutta Corrado exG60, ex G60T, ex 16vG60, soon 16vT 83` Volkswagen Golf Cab (forsøk på bruksbil) --- follo.vwaudi-club.no --- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hfracing Skrevet November 30, 2003 Rapporter Share Skrevet November 30, 2003 de har ikke til mx5 da ? Siter - 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver - 1992 mx5 - Trackday toy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegard Skrevet Desember 1, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2003 Det ser for meg ut som om Peloquin har både den beste og billigste diffen. Jeg har bestemt meg for å gå for den. På grunn av en besparelse på bare 25 dollar pr. diff ved gruppekjøp så foreslår jeg at vi bestiler hver for oss. Skulle noen allikevel ønske et fellesinnkjøp hos Quaife så skal jeg ha et drevsett etterhvert. Ta kontakt så blir det et en rabatt der også. Med hilsen Vegard Siter Tlf. 984 99 155 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegard Skrevet Februar 27, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2004 Har bestilt meg en Peloquin fra thescirocco.com i dag, og jeg betalte 790 $ for den. Ble trukket NOK 5656,- fra kontoen, og Peter sender den som gave. Håper dermed å slippe momsen. Dette var ikke helt håpløst sett med mine øyne... Krysser fingrene for at det ikke blir noe tull i tollen! Siter Tlf. 984 99 155 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60Turbo Skrevet Februar 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2004 Det er niiiice ;) under 6000 er jo genialt Du får si fra om du har behov for en nysjerrig tilskuer når den skal monteres ;) Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitewlkr Skrevet Februar 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2004 Originally posted by G60Turbo Det er niiiice ;) under 6000 er jo genialt Du får si fra om du har behov for en nysjerrig tilskuer når den skal monteres ;) make that 2 ;) Siter Har for mange biler.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegard Skrevet Februar 28, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2004 Ny type temaparty: Diffparty!!! Det er greit! Siter Tlf. 984 99 155 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegard Skrevet Februar 28, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2004 Originally posted by hfracing de har ikke til mx5 da ? Her ser du hva som finnes: http://peloquins.com/ Siter Tlf. 984 99 155 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60Turbo Skrevet Februar 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2004 Originally posted by Vegard Ny type temaparty: Diffparty!!! Det er greit! Det er knall ;) vi tar med øl, du tar med diff :D Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
greenrallye Skrevet Mars 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2004 EY! De har jo begynt å jobbe på diff bak på 02m og 02c!! Dette er spennende nyheter! Sperre bak på rallye er nok ikke heeeelt feil!! hehe. Siter Rallye Golf (med 16v turbo en gang i fremtiden.) X Volvo 360 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfRallye Skrevet Mars 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2004 Originally posted by greenrallye EY! De har jo begynt å jobbe på diff bak på 02m og 02c!! Dette er spennende nyheter! Sperre bak på rallye er nok ikke heeeelt feil!! hehe. Næmmen, er du i live du og da. Er du snart ferdig med 5 års prosjektet ditt da? :D Siter mvh F.L. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
greenrallye Skrevet Mars 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2004 I live ja, men tar sats på sigdal 20xx. Forhåpentligvis før rallye'n er blitt veteranbil. Siter Rallye Golf (med 16v turbo en gang i fremtiden.) X Volvo 360 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CorradoBoy Skrevet Mars 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2004 sendt mail til thescirocco.com ;) Siter Holdt avstand - vi ruller - Follogutta Corrado exG60, ex G60T, ex 16vG60, soon 16vT 83` Volkswagen Golf Cab (forsøk på bruksbil) --- follo.vwaudi-club.no --- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg