Gå til innhold

Periodisk kjøretøykontroll

Ranger emnet

Ja__9

Anbefalte innlegg

Heisann.. får jeg inkalling av satans vegvesen eller må jeg bestille selv?? Ser på nettet at bilen var eu ok for et år siden og at den skal inn igjen i år også, men jeg har bare tre uker på meg ser jeg.. Jeg vet jo om en del småfiks som må ordnes før den er ok så det hadde jo vært greit med en liten påminnelse?

fsc.jpg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal bilen i 2 år på rad?? Veldig rart..

Uansett så skal du som nevnt få ett brev som informerer deg om at bilen må godkjennes innen den-og-den datoen, så må du bestille time på godkjent verksted selv:)

var det jeg trodde, jaja.. leverer ikke bilen til eu så lenge jeg ikke hører noe om det babyhmm?

fsc.jpg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

dersom din bil skal på kontroll etter 1år kan det komme av

- bilen har vert avskiltet og var på eu kontroll utenom den normale syklusen for å få ut skilter

- forrige eier(?) kan ha hatt bilen på kontroll innimellom før et salg.

dessuten skal du få et brev, normalt 4-5mnd før kontrollfristen.

i tillegg kan du strekke fristen 1mnd uten at det gjør noe. (får automatisk brev i posten aka "har du glemt kontrollen?") og får automatisk forlenga fristen med en mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
snakket med de i dag. Det er forrige eiger som har fått dette brevet mener de og det er ingen andre enn mitt eget problem sa dama bak skranken..

hyggelig svar sa jeg :happyhappy:

ja, det viser jo hvor JÆVLIG bra service man får fra den kanten.. Hadde de hatt et snev av konkuranse fra noen andre på de tjenestene de har (reg, førerkort og teknisk) så hadde de bare kunnet pakke sakene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Beklager min kritisime her, men om man mener at man er oppegående nok til å eie en bil, så skulle det bare mangle at man klarte å holde seg oppdatert på når den skal inn på kontroll? Og kjøper man en bil, så er det en grei ting å sjekke når bilen skal inn på neste kontroll.

Det sendes ut 2 brev i forbindelse med EU-kontrollen din, ett brev 4mnds før kontrollmåned, og ett noen dager etter at fristen er ute (med frist ut måneden etter kontrollmåneden). Om du mener dette er for dårlig service så får det heller være. Det første har nok sikkert gått til tidligere eier ja, men da hadde jeg heller ringt tidligere eier og snakka med vedkommende, at han ikke gir deg all informasjonen er ikke BT sin feil.

Og lykke til med planen din om at du ikke trenger å gjøre noe før storebror Staten klarer å få levert et brev til deg. Det funker alltid.

@Locked; Så du mener at det er BT sin feil at han som har kjøpt en bil etter at brevet har blitt sendt ut ikke har fått brevet (som vedkommende han kjøpte bilen av sitter på) ?

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager min kritisime her, men om man mener at man er oppegående nok til å eie en bil, så skulle det bare mangle at man klarte å holde seg oppdatert på når den skal inn på kontroll? Og kjøper man en bil, så er det en grei ting å sjekke når bilen skal inn på neste kontroll.

Det sendes ut 2 brev i forbindelse med EU-kontrollen din, ett brev 4mnds før kontrollmåned, og ett noen dager etter at fristen er ute (med frist ut måneden etter kontrollmåneden). Om du mener dette er for dårlig service så får det heller være. Det første har nok sikkert gått til tidligere eier ja, men da hadde jeg heller ringt tidligere eier og snakka med vedkommende, at han ikke gir deg all informasjonen er ikke BT sin feil.

Og lykke til med planen din om at du ikke trenger å gjøre noe før storebror Staten klarer å få levert et brev til deg. Det funker alltid.

@Locked; Så du mener at det er BT sin feil at han som har kjøpt en bil etter at brevet har blitt sendt ut ikke har fått brevet (som vedkommende han kjøpte bilen av sitter på) ?

eiger sa den var vist i 2007 og skulle da ikke inn før 2009.. dette var tydeligvis spøk for han hadde rukket å ordne falsk eu-godkjening.. så og si alt var galt på bilen... fjører, lys, bremse og bensinslange, dekk, håndbrekk,slark her og der, diverse opphengskuler og dilldall i forstell som var ett forbanna drittarbeid så han på biltilsynet kalte det.. har mange timer jobb forran meg...

Så ikkje kjøp bil av en som heter Roy Harry på Karmøy, han skulle jeg stjålet tre foten på hvis jeg hadde truffet han en mørk kveld...

fsc.jpg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk som prinsipp å ikke kjøpe ting av folk med navn som Roy Harry, Roger, Johnny og liknende ;)

:D

Om vedkommende du handla av har tuklet såpass mye, så ser jeg enda mindre grunn til å klage på BT..

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har lite med det å gjøre, er fortsatt dårlig service der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Bruker du ikke å se på og prøvekjøre bilene før du kjøper de?

som regel, jo :) Hadde bestemt meg når jeg så annonsa at jeg skulle ha denne bilen siden det var en 2.9i :D

Skulle sjekka litt mer, men den skulle være understellsbehandlet så jeg sjekket ikke understell så nøye, men her var det smørt TYKT med grøt på for å skjule rusta :p

fsc.jpg
Lenke til kommentar
Del på andre sider