Gå til innhold

selger th700

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Eftersom jeg ikke har hørt noe annet ....så prøver jeg å selge noe.

 

selger en th700 fra en suburban -89.

 

Jeg har ikke prøvd kassen selv (jeg var kun innteressert i motoren men kassen følgte med på kjøpet.....) men selger mener at den fungerte helt fint!

 

den har orginal converter.

 

Pris?

 

Noe serlig under 5000 friske er neppe aktuelt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Motoren er en komplett 305 TPI, ikke tbi med ledningsnett og 700 lockup. 305 TBI ville jeg maks gitt 2000kr for på skroten eller finne jævlig rusten van og plukket ut selv. Kan forøvrig få en 350 TPI med girkasse for 18000kr. Som sagt er det noen her som har peiling på pris i Norge på dette?

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om å ikke "se seg blind" på om motoren er TPI eller ikke. Med dagens dollarkurs kan jo et komplett TPI oppsett kjøpes på ebay e.l. for 2-3000. Settene er de samme for både 305 og 350. Eneste forskjell er prom'en. Bare å passe på at man kjøper et lower plenum som passer på de toppene man har. (85-87 og 88-92 har forskjellig V-vinkel).

 

:)

Ken

- 86 IROC ragtop mods..

- 01 520IAT

- 99 Golf ugh...

X 95 Tahoe Sport mods..

www.chevyworld.net/blog

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er vanskelig det der med pris. så la meg gjøre det enda vanskligere.

 

Jeg har letet motor i et halvt år. til slutt kjøpte jeg en komplett 350 tbi -89 med en 700 kasse for 9.000. Såg helt jævlig it på utsiden men inni er den meget bra finner nesten ikke slitage.

 

de jeg ikke kjøpte var foreks.

 

350 tpi fra corvett -95 med 460 kasse komplett 25.000.

 

350 shortblock borret/renovert 6.000

 

350 forgasser (-76?) startet men slitt 4.000

 

Selv mener jeg nokk at tbi en kan være et utmerket alternativ opp til en 300++ hester. jeg har kontakt med et par typer i usa som har bygget/trimmet tbi motorer og 300++ er ganske lett.

 

305 er sikkert okay i en lett bill.................

 

å du, på en tpi har du et hav av sensorer ( er det ikke fire 02 sensorere i de fleste tpi motorer?) i en bok jeg har er det feks 2 A4 sider med feilkoder for motoren, 1 for bensintilførsel 1 for tendningen..............men det er klart det er jo en modernere system.........................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurdere å sette den 305 i Mote Carloen jeg nå skal kjøpe. Er så heldig at min beste venn er bilmekaniker. Ikke på noe jalla merkeverkste. Har utstyr til å feilsøke hele systemet.

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er definitivt vanskelig dette med priser. Store variasjoner fra usa til norge - og også store variasjoner internt i norge..

 

350 tpi fra corvett -95 med 460 kasse komplett 25.000.

- Dette kan ikke ha vært en orignalbil. 1995 Corvette hadde en 300hk LT1 og TH700R4 kasse. Riktig nok er en LT1 i prinsippet en TPI motor, men det er som regel LB9 og L98 som refereres til som TPI.

 

350 shortblock borret/renovert 6.000

- Det er vel en temmelig bra pris ville jeg si ?? Borra til 355 ?

 

350 forgasser (-76?) startet men slitt 4.000

- Hadde nok også meldt pass på denne. Må jo nesten bytte alt (topper/kam/innsug/forgasser) på motorer fra oljekrise-tiden hvis man vil ha litt fart.

 

 

Selv mener jeg nokk at tbi en kan være et utmerket alternativ opp til en 300++ hester. jeg har kontakt med et par typer i usa som har bygget/trimmet tbi motorer og 300++ er ganske lett.

- Helt enig i det. Er ikke noe i veien for å få litt gamp ut av en TBI med litt oppgraderinger som innsug, headers/eksos etc.

 

 

305 er sikkert okay i en lett bil.................

- Enig der også - hadde ikke satt en 305 i en Sportside, Tahoe e.l.

 

å du, på en tpi har du et hav av sensorer ( er det ikke fire 02 sensorere i de fleste tpi motorer?) i en bok jeg har er det feks 2 A4 sider med feilkoder for motoren, 1 for bensintilførsel 1 for tendningen..............men det er klart det er jo en modernere system.........................

- Nja - det er da noen sensorer - riktig nok bare en 02 sensor da (2 på LT1) - men de er ikke noe problem. Egentlig veldig nyttig å kunne ta ut feilkoder når man har problemer. Har funnet feilen enkelt ved flere anledninger på TPI'en min, ved hjelp av feilkodene og beskrivelsen fra bøker på feilsøking.

I tillegg kommer jo alle mulighetene for å gjøre prom-endringer og å lese ut verdier ved feilsøking eller trimming.

 

 

Leit å høre at du blei lurt på 350'en da :( Noen mulighet til å levere tilbake/klage ??

 

 

;)

Ken

- 86 IROC ragtop mods..

- 01 520IAT

- 99 Golf ugh...

X 95 Tahoe Sport mods..

www.chevyworld.net/blog

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har naturligtvis helt rett om corvetten, skal naturligtvis være LT1.

 

shortblocken for 6.000 stog i weels i et av høstnummerene, ringte fort som f...men den var solgt :-)

 

ja det er kjekt med alle feilkodene men selv har jeg slitt litt med dem, foreksempel når man får melding om egr ventilen....kode 32.......det vist seg å være maf sensoren........ da sleit jeg :-(

 

Får nokk tilbake noen småpesetas, men fyren jeg kjøpte av bor langt nordpå i sverige (piteå). Han virket okay (den har man hørt før....) tror mest at han rett å slett ikke hade peiling, kryss det med at jeg ikke sjekket da jeg fikk motoren.......Ulykke og landssorg....:-)

 

motoren er i fint stand. Kanskje bygger noe kul istede (trike?) en ledig lørdakveld :-) Men helst selger jeg nokk den..............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lett dette med kjøp og salg av brukte motorer....blir jo litt "off topic" dette her da...men jeg kjøpte motor og kasse i fra en -84 eller-85 camaro for en del år siden, mest for at det var en grei pris og at jeg var interesert i 700 kassa til et prosjekt jeg drev med. Hadde ikke brukt for 305 en og aventerte den for tror det var 3000 kr i den tilstanden den befant seg. Jeg hadde ikke peiling på tilstanden og ga klart uttrykk for det til flere som ringte. En kar fra Gjøvik var veldig ivrig og skulle ha motorn. Vel og bra..han pruta ikke engang...men det gikk vel ei uke til han hadde fått montert den i en bil og prøve starta og oppdaget at det etter all sansynlighet var råde bank... da begynte morroa... kjerringa hans syntes nok han hadde brukt av husholdnings budsjettet ufornuftig...og ringte meg sent en kveld gråtkvalt og beskylte meg for å ha lurt gubben hennes..vel vel jeg sto på mitt og hevdet at han visste hva han hadde kjøpt, men hun ga seg ikke med det første, hun mere eller mindre terroriserte meg ved å stort sett ringe etter jeg hadde lagt meg om kvelden i flere på følgende dager...tilslutt ringte jeg gubben for å høre om vi kunne finne en løsning(er alt for snill...) og det endte opp med at jeg tok med meg veiva hans på jobben og fikk slipt ned den ene tappen, lakt på krom og slipt til orig. dim. syntes jo litt synd på gubben med den kjerringa......:rolleyes:

Erland Nordby, Hedemarken

-66 Buick GS cab. under restaurering.

-66 Cadillac Sedan de ville, klar for cruising.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår