Sonax Skrevet April 4, 2008 Rapporter Share Skrevet April 4, 2008 Omega er da ikke en stygg bil? Faktisk ganske fin til å være såpass romslig, noe 740 ikke er. Dessuten er den mye enklere å håndtere enn Sierra, har bl.a rattutslag... Også får du jo 3000 optikk for en slikk og ingenting... Hjelper bra mye det liksom;) Svært god plass for shure, og jeg hadde aboslutt ikke noe problem med å sette meg inn i en Omega 3000 med L på bilen og tværre den godt både i svingene og på sletta, noe som forteller om hvor lett den er å håndtere. Siter Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bonza Skrevet Juni 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2009 Hvis jeg skulle hatt en stor bil, hadde jeg gått for Opel a Omega min 2,6l Ford sierra er en mindre å lettere å få rompa ut ;) er lett å kontrollere den goså ;) Siter Vw Passat TDI -01 Vw Golf mk3 -98Audi A4 TQ -00Ford Sierra -92 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juni 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2009 At sierra har dårligere sving enn omega, det er bullshit, men må ta Sierra mark 1, den har mye bedre sving enn etterkommeren. Lettskrudd, solid, bra motorer foruten tikkinga, men den kan justeres vekk. Eneste minusa med sierra er vel tungvinnt å skifte kam(hvor ofte gjør du det?), og ikke noe heldig å treffe noe med fronten, da gåtr ofte radiatoren og vangene blir dratt inn om du er uheldig så en ny radiator passer ikke helt. Ellers så har dem jo den vanlige ford-rusta i buer bak og jekkfester bak. 740: Firkanta Überstygg traktor, går dårlig(turbo hjelper noe), er resultatet av å ta ei volvo feltvogn, sette på snute og handlevognunderstell. Omega: Litt mere kultivert bygd bil, opel har dessverre ikke de sprekeste motorene, må liksom ha sekser før det går noe, til og med 2.4i går ræva. Noe sier meg at det ikke alltid er det letteste å skaffe deler til brukt i en huj og hast... Min mening Sierra mk.I, 740 om du regner med å ta fronten inniblandt. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Juni 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2009 Ville valgt Omega eller Sierra:) Siter 94- Omega 3,0 98- Nissan 200sx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-ugla- Skrevet Juni 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2009 omega b med 2,5, steike får en go sladdebil!! spinn på tørt på 2 gir lett. uten og ha gjort nokka motor messig Siter X Vw santana cl 84 X Opel omega 2,5 95 Borgward isabella 1960 Total restaurering Opel Omega 2.5manuell cd 95 Peugeot 406 svti 99 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teigland Skrevet Juni 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2009 det gjør ikke min, men min har slitt bakstilling som er myk. men ville valgt omega! Go sladdebil, og noe jeg ikke tror de andre er, helt konge langtur bil.. blir aldri sliten av å kjøre den bilen! Siter http://www.bilforumet.no/omega/218055-teigland-s-omega-b-stv-liten-update-s-7-a.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HHA Skrevet Juni 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2009 Hvor mye papir skal jeg bruke når jeg tørker meg i rævva? Alle som liker opel sier omega. Alle som liker ford sier sierra. Alle som liker volvo sier 740. :p Hadde jeg vært deg hadde jeg kjøpt den bilen som _DU_ synes er finest, og best å kjøre. Siter Kjør hardt, kjør stil, kjør olabil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bonza Skrevet Juni 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2009 At sierra har dårligere sving enn omega, det er bullshit, men må ta Sierra mark 1, den har mye bedre sving enn etterkommeren. Etterkommerene av mark 1 har dårligere sving, har jeg ikke hørt om!!! Eneste minusa med sierra er vel tungvinnt å skifte kam(hvor ofte gjør du det?) Bytter ikke kam hver dag akkurat.... Ikke noe heldig å treffe noe med fronten, da går ofte radiatoren og vangene blir dratt inn om du er uheldig så en ny radiator passer ikke helt. Kjenner til den ja.. Har byttet ofte radiator på Sierra jordebilen, helt til vi kom på å bygge forsterkninger forran den ;) Ellers så har dem jo den vanlige ford-rusta i buer bak og jekkfester bak. :wonder: HÆÆ!!! nei det kjenner vi ikke til :) 740: Firkanta Überstygg traktor, går dårlig(turbo hjelper noe), er resultatet av å ta ei volvo feltvogn, sette på snute og handlevognunderstell. Skal du ha volvo er det Volvo Felt/valp som gjelder :thumbsup: Omega går ann, men må ha supemotor da :( Siter Vw Passat TDI -01 Vw Golf mk3 -98Audi A4 TQ -00Ford Sierra -92 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bonza Skrevet Juni 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2009 Hvor mye papir skal jeg bruke når jeg tørker meg i rævva? Alle som liker opel sier omega. Alle som liker ford sier sierra. Alle som liker volvo sier 740. :p Hadde jeg vært deg hadde jeg kjøpt den bilen som _DU_ synes er finest, og best å kjøre. Er inne på noe der ja... Men det er da ikke alle som synes det!!!! Siter Vw Passat TDI -01 Vw Golf mk3 -98Audi A4 TQ -00Ford Sierra -92 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet Juni 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2009 Kjøp en av hver. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bonza Skrevet Juni 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2009 Kjøp en av hver. haha... Traktorer brukes på jorde ikke på veien Siter Vw Passat TDI -01 Vw Golf mk3 -98Audi A4 TQ -00Ford Sierra -92 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pizzaboi Skrevet Juni 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2009 Jeg ville ha valgt Volvo 740. Kjempe god bil å sladde med, og de tåler en god del herjing. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juni 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2009 Etterkommerene av mark 1 har dårligere sving, har jeg ikke hørt om!!! Det er faktisk sant, du kan ligge mye breiere med en 1. gen Sierra enn 2.gen Sierra. Men grunnen til at sierraen blir kalt sirævva er vel det at den ikke er den letteste å ta små sladder med, blir lissom veldig fort helt ut, kastikast. Ikke det enkleste å sladde med med en gang, men når du har lært det så er det kastikast all day long. 2.0 går jo ikke så ille heller, bare ha en riktig justert motor og 98 på tanken. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bonza Skrevet Juni 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2009 Det er faktisk sant, du kan ligge mye breiere med en 1. gen Sierra enn 2.gen Sierra. Men grunnen til at sierraen blir kalt sirævva er vel det at den ikke er den letteste å ta små sladder med, blir lissom veldig fort helt ut, kastikast. Ikke det enkleste å sladde med med en gang, men når du har lært det så er det kastikast all day long. 2.0 går jo ikke så ille heller, bare ha en riktig justert motor og 98 på tanken. hmm. må teste en mark.1 på asfalt da, ikke bare på snø :) Siter Vw Passat TDI -01 Vw Golf mk3 -98Audi A4 TQ -00Ford Sierra -92 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg