Holden Skrevet April 1, 2008 Rapporter Share Skrevet April 1, 2008 Jeg planlegger å handle inn nye vippearmer til 350'en min, med 1.6 ratio. For øyeblikket har jeg sett meg ut disse: Summit SUM-141507 - Summit Steel Roller Tip Rocker Arms - summitracing.com I spesifikasjonen står det at maksimal fjærdiameter (på ventil)er 1.437 inches. Det samme gjelder for 1.5 armer både i stamped og rollertip versjon. Jeg har Edelbrock 60909 topper, og den utvendige fjærdiameteren på disse 1.450 inches. Etter mitt skjønn må jeg da investere i armer som tolerer en større diameter, som f.eks Comp Cams, som tar 1.5 inches. Har jeg rett i dette? Det jeg stusser litt på, er at jeg brukte de gamle vippearmene da jeg byttet topper i fjor sommer. Og de har fungert utmerket til nå. Fjærdiameter tenkte jeg ikke over i det hele tatt, og det var heller ikke nevnt i instruksjonene. Den enste oppgraderingen i valvetrainet (forruten ventiler og fjærer) var +0.100 støtstenger, som anbefalt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V8power Skrevet April 1, 2008 Rapporter Share Skrevet April 1, 2008 Vil tro problemet er at ventil fjæren kan ta borti selve vippearmen? Vil vel komme litt an på instalasjonshøyden på fjæren også. Er jo mulig det ikke er noe problem siden du allerede har litt lengre støtstenger. Summit sin Tecnical support pleier å være bra selv om det tar et døgn eller to å få svar. Siter 1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt 1968 Oldsmobile 98 Convertible 1968 Buick Skylark 2dht prosjekt 1969 Dodge Charger 440 1978 Chevrolet Corvette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.